Tisdag 15:e Mars. Kristoffer & Kristel

Ser att det precis är 1 månad sedan jag skrev några rader. Idag skiner iaf solen och det är -12,3 grader ute. Jag antar att det kommer att stiga till 0:an idag för det har de gjort några dagar nu :)
Det har ju faktiskt hänt endel grejor den senaste månaden. Viktoria är klar med sin skidskola och har fått diplom, hon har även deltagit i parvelrännet och fick en fin prispåse, det har varit sportlov och vi var upp till Särna och till Morfars stugor i öjvassla och nysätern. Vi har varit och badat med kidsen en dag och ätit på rastaurang, fiskat, jobbat endel med Tupperware och så har vi renoverat hallen. Eller rättare sagt, vi håller på med hallen nu. Vi har målat taket, bytt tapet, bytt golv och nu så har vi bara listerna kvar till golvet och taket.
Det är en månad kvar nu till den planerade förlossningen och jag börjar bli ganska less den här graviditeten nu. Det känns som att höfterna håller på att lossna när jag ska ur sängen på morgonen och halsbrännan är olidlig ibland, men som tur är så har jag Jimmy som hjälper mej med allt och Viktoria och Linus är också införstådda med att Mamma kan ha ont ibland.
Linus är här nu den här veckan och han tycker att det är jättekul när han får vara med Jimmy och "jobba" nu när vi håller på och göra om här hemma.
Idag ska jag försöka plocka iordning här hemma i allt byggstök och torka en massa slipdamm så det går att röra sej här hemma igen. Åh tänk om man hade haft några tusen extra på kontot så man hade kunnat köpa nya möbler till hallen nu när den är så fin. Men jag har lite andra planer på en billigare variant men jag vet inte hur mkt jag orkar göra nu när magen är ivägen, saker och ting får väll helt enkelt ta den tid det tar vare sig jag vill eller inte ;)
Ikväll ska jag gå på inredningsparty, det ska bli kul! Men återigen så önskar man att man vore miljonär.... Hur som helst så blir det säkert jätteroligt att få träffa lite folk, fika och prata strunt en kväll!
Nehej nu ska jag och Linus få på oss lite kläder och börja pyssla lite här hemma, han har beställt musik och det ska vara sån musik som Jimmy lyssnar på, har han bestämt. Det innebär typ hårdrock men jag får väll försöka stå ut med det en liten stund :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0