Onsdag 13:e Juli. Joel och Judit

Tack Anna för att du sparkar på mej lite ;) Jag har funderat mkt på bloggen men liksom inte haft någon lust att uppdatera. Dagarna rullar i en rasande fart och en period så ansåg jag mej inte prestera något och då fanns det heller inget att skriva om. Värk har varit den huvudsakliga faktorn som lett till dåligt samvete och prestationsångest sen har man energitjuvsexperterna, det är tack och lov en ovanlig art som har en förmåga att dyka upp i samband med barns födelse. Men som jag så ofta sagt förut att om man skiter i andra och sköter sej själv så brukar de mesta flyta som det ska bara man håller rodret i rätt riktning och konsentrerar sej på det.
Vad det gäller värken så har benen och höfterna blivit skapligt bra men jag har krångel med högra skulldran som gör att jag får ont när jag pysslat en stund på dagarna, men nu har jag påbörjat behandling med voltaren så jag hoppas att de ska bli bra såsmåningom.
Jimmy jobbar på dagarna och får semester om en vecka, det ska bli skönt. Vi ägnar oss mest åt varandra och barnen på kvällarna när han kommer hem då tiden inte räcker till så mkt mer. Vi åker till Särna en vecka annars så blir vi hemma och pysslar. Viktoria har varit i Särna en vecka själv och hälsat på i sommar men nu är hon hemma igen och vi har Ida på besök den här veckan. Linus är just nu hemma hos sin far den här veckan, han har varit lite förkyld nyligen men är bättre. Han ritar huvudfotingar till min stora glädje i form av döskallar :) Jag har sparat några teckningar till hans pärm och skrivit ner hans berättelse om bilderna. Ralf har börjat le för några veckor sedan och kan även sätta ljud på leendet ibland och i lördags så upptäckte han sina händer! På måndagen så tittade han på en bitring och greppade den själv för att sedan stoppa den i munnen och undersöka :) Han är nu 10 veckor och 2 dagar gammal. Han är lite mera vaken på dagarna och kräver lite mera stimulans och tycker om att "diskutera" med oss och studerar de mesta glatt. Han sover nästan hela nätterna och äter en gång per natt ungefär. För några nätter sedan så sov han 10 timmar i ett sträck!
Vi har äntligen fått skaplig ordning i våran källare som har varit en STOR energitjuv för mitt välbefinnande och det är så skönt att det är någotsånär ordning där nere nu.
Jag har ganska stora projekt på gång ute på gården och jag önskar att jag ska hinna med lite i sommar. Jag har börjat plugga blommor och buskar på dagarna för att jag ska kunna ta vara på och liva upp den trädgård som en gång funnits här och så håller vi på och bygger om gården. Största problemet är att allt kostar så mkt pengar, men med lite funderingar och smarta lösningar så blir det nog bra till slut.
Idag ska jag inte göra speciellt mkt mer än lite hemmafix som städ, matlagning och tvätt. Efter lunch nu så ska jag ta med mej kidsen till stranden en liten stund, solen skiner ju faktiskt idag men det är bara 13,1 grader ute men jag kanske slipper höra tjatet nå mer när brudarna själva lägger märke till hur kallt det är i vattnet!
Ska lägga upp lite bilder nu hade jag tänkt sen blir det köttbullar, korv och makaroner till lunch :)
Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0