Måndag 24:e Januari. Erika

Idag är det +0,9 *underbart*
Så supernöjd jag är med gårdagen! Vi fick hur mkt som helst gjort och det är så skönt :D Förutom lite vanligt plock och sortering av saker så bakade vi hela dagen, det blev 8 matbröd, en snickerskaka, skogsbärskräm och spagetti m köttfärssås.
Jimmy och Viktoria var ute igår så Viktoria åkte längd och bob å sen hjälpte Jimmy henne att bygga en snöborg.
I köket så gjorde vi om ett skåp där jag har alla bakgrejor, Jimmy sågade ur en hylla så nu har jag bättre plats. Ska sätta mej någon dag och planera vilka TW-förvaringar jag ska införskaffa så blir det riktigt snyggt!
I vardagsrummet så har vi bytt TV-bänk och fått upp 2 filmhyllor och så sorterade vi alla filmer och delade upp dem för vuxna och barn och så har jag sorterat alla våra disneyklassiker så de står i rätt ordning.
I hallen har vi fått in en hög byrå med fem lådor så där har jag sorterat ner tjockstrumpor, handskar, mössor, halsdukar och reflexgrejor. Det gjorde att jag fick utrymme i en av garderoberna i hallen så där ska vi sätta in en hylla som vi kan ha barnens alla hjälmar på så de lätt får tag i dom när de behövs.
Idag så har jag slängt i en massa gardiner i tvättmaskinen så nu finns det ingen återvändo, det är bara att ställa sej och stryka och se glad ut.
Ikväll så börjar skidlekis i Snöån så vi ska dit med Viktoria och på kvällens matmeny så står det kassler med ris och vokgrönsaker så nu är det bara att sätta igång om  jag ska hinna med det som jag tänkt!
Önskar er alla en strålande dag!
Här är en bild på Viktoria och Linus från förra veckan när de var ute och gjorde snögubbar, nu står det 3st där och dom heter familjen Pip ;)

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-20 @ 00:54:28
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0