Måndag 10:e januari. Sigurd & Sigbritt

Då var det måndag och skola igen, Viktoria var lite trögstartad på morgonen men till sist så trippade hon iväg till bussen och med sig hade hon sin nya "rygga" som hon fick i julklapp.
Det blåser som attan och är -0,8 grader ute. Skönt att det är varmt tycker jag och sen är det bra att pudersnön sätter sig i backen.
I helgen har vi ju varit i Särna och träffat tjocka familjen, vi hade ju till och med me oss katten som har varit på besök hos veterinären i drevsjö. Helgen blev fullspäckad med aktiviteter så som skidor, pulka, grillning, skoteråkning, julfirande, påhälsningar, lekar och middagar.
Katten var i ganska bra skick ändå, såret han hade på örat var bara infekterat och behövde inte sys som tur var så nu ska han äta penicilin i 14 dagar. Redan efter ett dygn så var han mkt piggare och våran lilla veteran betedde sig som en livad kattunge igen :) Skönt!
På vägen hem så stannade vi till i Älvdalen där jag hade en TW-demo och så var jag på loppis hos några vänner som mist en annhörig och där gjorde jag massor med fynd som jag ska börja gå igenom idag.
Huset såg ut som ett bombnedslag när vi kom hem igår, det blev så stressat på onsdagen innan vi tog oss iväg så allt stod som vi lämnade det. Så nu på morgonen har jag sprungit runt som en tok och plockat i saker, diskat och börjat plocka ner julprydnader.
Idag så ska då granen ut för på torsdag så hinner jag inte och sen har jag 3 TW-demon den här veckan så det blir fullt upp!
Nehej nu är diskmaskinen klar så jag ska ladda om den och så ska jag ta fram lådorna till julpyntet och börja packa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0