Söndag 7:e Aug. Dennis & Denise

Idag är det 1 år sedan jag och hjärtat var på Marcus och Helena´s bröllop i Burträsk. Grattis på eran årsdag och önskar er fortsatt lycka och välgång ;)
Idag är det Jimmy´s sista dag på semestern och denna dag ska vi ägna åt att klippa gräset, hämta Viktoria i Ludvika och besöka Kölaråsen.
Det har hänt en hel del de senaste dagarna, katten har visat vilken jägare han är. En dag så kom Linus och ropade: MAMMA KOM Å KOLLA, Fjant har lagt en SÅN HÄR STOR RÅTTA (måttar upp några decimeter med händerna) under trappan! När jag kollade vad det var så hade han delvis rätt för katten hade släpat hem en hare(!) och en annan dag så åt han en ödla till frukost, en riktig liten finsmakare det där :)
En annan dag när vi sitter och äter så får jag syn på en spindel utanför fönstret som var i full gång med sin egen måltid som bestod av en inspunnen skalbagge, spindeln var lika stor som 2 sockerbitar och när Jimmy smackade den med flugsmällan så blev det en blaffa på halva fönsterrutan (blä)
I fredags så kom det över ett par vänner så då var vi ner på stranden, det var inte så himla soligt men det var skönt i vattnet. Vi har lyckats tappa bort solhatten för Ralf så han fick leka pirat.
Senare på fredagskvällen så ordnade vi med barnvakt och åkte till Lindesnäs loge. Ralf fick då en fin mössa och en halsduk som vi blev väldigt glada över!! Här ligger lillprinsen och sover gott med sin nya fina mössa :)
I Lindesnäs så spelade Svenne Rubins, Nova och Pumpbolaget. Det var en riktigt bra kväll med massor av folk, en hel del skratt oxå kan jag säga. När vi skulle åka hem så gick vi till bilen och då öppnades bildörren på bilen bredvid och ut sticker en naken fot och så hör man en kvinnlig röst som pratar norska. Hom babblar om att man på tv:n i norge bara pratar om gud och så men i sverige där kan vi minsann säga både k*k och f*tta, sen utbrister den norska kvinnan att: Nu får di göre höcke di vill för nu ska vi ha leksjoner i sex! och sen stängde hon bildörren. Kan säga att jag fnissat en hel del åt det i helgen :)
Här är Svenne Rubins
Sen var jag ju bara tvungen att ta en idolbild på mej och Lars Wanfors, jag tyckte väldigt mkt om Svenne Rubins när jag var liten och jag minns en gång när jag skulle få följa med Mamma och Pappa neröver någonstans och köpa en släpvagn och då passerade vi Vansbro och jag tyckte att det var värsta häfftiga grejen att jag åkt igenom där som SR kom ifrån, ha ha ha härliga minnen. Det var riktigt kul att få se sem live nu oxå ;)
Här är en bild på lillkillen idag som håller på att övar och borsta tänderna vi upptäckte ju i torsdags (4/8-11) att Ralf har fått 2 tänder!

Kommentarer
Postat av: Helena Moen

Tack! Vilka vilddjur det bor hos Er!

2011-08-07 @ 14:03:32
Postat av: Smulan

Lätt sötaste piraten ever!! :D

2011-08-10 @ 13:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0