Måndag 25:e okt. Inga & Ingalill

Då var det ny vecka igen och det är lite saker som ska göras. Lilleman åkte till Pappa igår och Jimmy är på jobbet, snart ska Viktoria åka till skolan så jag blir själv hemma idag och har tänkt att pyssla lite inne.
Nu på morgonen så har jag läst igenom helgens bloggar och så har jag spelat lite. Jag har hamnat i spelträsket på FB igen och börjat spela Farmville och Mafia Wars :) Det är avkopplande att sysselsätta sej med ibland.
I helgen så har 2 syskon till Jimmy och hans Pappa varit här och hjälpt oss kapa upp den sista veden och så har vi plockat undan på gården inför vintern. Vi behöver ju inte ved för värmen men vi har ju tagit ner flera träd i sommar nu när vi byggt om gården så det fick bli ved. Kanske man kan sälja den dyrt i februari till någon som sitter hemma och fryser ;)
Jag har äntligen fått undan allt skrot som varit på våran trapp och så tog jag undan de gammla blommorna och dekorerade lådorna med små granar och ris, det blev så gulligt och hemtrevligt. Till jul sen så tänkte jag att man kan ju sätta i lite glitter eller annat kul i dom som livar upp i mörkret en smula.
Det ser ut att bli en fin dag, det är inte ett moln på himmlen och -3,2 ute.
Vi har beställt grus till parkeringen och vägen ner till garaget som ska komma den här veckan, det kommer att bli kanonbra!
Nehej då är det dax att skicka iväg Viktoria till bussen, själv ska jag ta en titt i frysen och bestämma vad vi ska äta idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0