Tisdag 9:e Nov. Teodor & Teodora

Hur många känner någon som heter Teodora? Inte jag iaf.
Idag är det bara -3,5 och solen är på väg upp så det blir nog en fin dag. Själv är jag en smula förvirrad, igår så trodde jag att det var 10:e nov men det var ju 8:e. Man blir lite dygnvill och knäpp av att inte jobba märker jag.

Igår så blev det så att jag städade källaren och satte igång min målarvekstad, nu har jag gett mej faan på att bokhyllan ska vara klar före 1:a advent så jag ska kunna få det julfint hemma och ägna mej åt julmaten istället.
Iaf så grundmålade jag en sektion och lade på ett lager oljefärg och så gjorde jag färdigt överdelen på vingarna till takfläkten. Idag hade jag tänkt försöka att lägga på sista lagret på sektion 2, grundmåla sektion 3, maskera och måla glasdörrarna och de 2 nedre dörrarna.
Problemet är bara att efter jag stått på knä i diverse ställningar på betonggolvet hela dagen igår så skulle jag ta mej en välförkänt vila, då låste sig ryggen och trodde att det skulle bli lyftkran till lasarettet typ. Jag har ont idag med men är bara lite öm så jag hoppas att det går att göra klart de jag tänkt utan att ryggen ska sätta stop för mej. Jag har verkligen inte tid att vara dålig nu när jag äntligen blivit piggare, jag har varit ledig från jobbet i 10 veckor nu och jag har varit dålig 8 av dom och inte fått något gjort av de jag hade tänkt med den här ledigheten så nu är det nog fasiken bäst att kroppen håller ihop tills jag ska börja jobba igen!

Nehej nu ska jag sörpla i mej kaffen och greppa penseln så jag blir klar för ikväll ska det bakas fikabröd till tupperwarepartyt vi ska ha imorn :)
Ha de gôtt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Vifsla

Fy fan vad du är bra!

2010-11-09 @ 10:04:08
URL: http://www.welest.blogspot.com
Postat av: Carola

Va söt du är Gumman, tack! Kram till dej ;)

2010-11-10 @ 07:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0