Tisdag 23:e Nov. Klemens

Idag är det -7,5 och så blåser det ute *brr*
Jag har då gjort upp en eld i öppna spisen, det är rätt skönt att kunna göra det såna här dagar!

Igår så var vi på ultraljud i Mora. Det såg ut att vara en pigg och frisk liten krabat som låg där inne och sög på handen ;) Enligt det så planerades förlossningen till den 17:e April, samma dag som min ena syster fyller år. Det innebär att jag är i vecka 19+1 idag. Vi tog även reda på könet så om det stämmer så underlättar det ju lite med vilka grejor jag ska sortera fram till den planerade nedkomsten och så har vi nog kommit på vilka namn det ska vara. Vi har namnförslag på både flicka och pojke utifall om det skulle vara det motsatta till de de såg igår.

Sen passade vi på och handla endel grejor till Lucia och Viktoria´s kalas och så blev det några julklappar. Vi hittade en sån fin klänning till henne å hon blev så glad när hon fick den igår! Sen så hittade vi lego till Linus som han ska få i julklapp, det var en kartong med 375 bitar i för 99:- så vi köpte 2st på Ica Maxi och när vi kom på leklust sen så visade sig att där kostade samma kartong 149:st så det var ett riktigt bra fynd! Då har han 750 bitar att bygga något fint av :)
Sen blev jag så lycklig för Jimmy hittade en kruskavel till mej på Ica Maxi för 80:- så nu har jag äntligen en egen!

När vi kom hem så gjorde vi en laddning med Jansson, det blev 7 lådor. Vi hade ju varit på Willy´s i Mora och handlat mat men de hade ingen ansjovis kvar så då åkte vi in på konsum i Vansbro och handlade det. När jag kommit hem och öppnat burkarna så visade det sig att de var EN MÅNAD gamla! Det är 3:e gången jag lyckats komma hem med förgammal mat från den butiken så det är nog färdighandlat där nu! Tänk att man aldrig lär sig att kolla datum på ALLT innan man köper det! men vi ilade iaf ner på Tempo här i Nås och där hade de färsk ansjovis som tur var.
När vi var färdiga med maten så slog vi in lite födelsedagspresenter och julklappar. Vi tog även en titt på vad vi har för julsaker nu när vi har dubbla uppsättning av allt. Då hittade vi en jättelång ljusslinga för utomhusbruk som vi satte upp på räcket på altanen, det blev riktigt fint!

Idag så ska jag tvätta, vika tvätt, ringa några viktiga telefonsamtal, måla sista sektionen på bokhyllan och diska. Sen måste jag ju komma på nå mat vi kan ha ikväll, men det är nog lurt att vi ska provsmaka en låda Jansson så man vet vad det smakar innan jul.
Nehe då ska jag skicka iväg min lilla söta prinsessa till skolbussen och sen ska jag ta en till kopp kaffe och kolla FB innan jag ska slå på julmusiken och börja stöket här hemma!

Tack för tipset på Åhlens!

Kommentarer
Postat av: Helena Moen

Men vad säjer du? Grattis!! Vad roligt att ni ska bli fler!



Nog har man hört om affärer som inte rensar i hyllorna men en månad det tog då priset. Anmäl till konsumentverket vetja..



Krama!

2010-11-23 @ 12:23:22
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: sandra j

grattis, va skoj :)

2010-11-24 @ 10:27:53
Postat av: Louise N

Grattis Carola och Jimmy :)

Va roligt:D

Hälsa barnen från mig :)



Kram Louise

2010-11-30 @ 19:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0