Onsdag 3:e Nov. Hubert & Hugo

Nu har jag inte skrivit på en hel vecka igen. Men jag har då hållit mej sysselsatt ändå. Just nu så är Farmville mkt roligare än bloggen på mornarna :) Har man inte något att göra så skaffar man sej!

Förra veckan på onsdag så kommer jag inte ihåg vad jag gjorde men Torsdag 28:e okt så var jag iaf på utvecklingssamtal med Viktoria och hennes 2 lärare. Det var ett riktigt trevligt möte som naturligtvis innehöll mkt beröm och trevliga diskussioner som inte var ensidiga.

Fredag 29:e okt så hade jag besök en stund på dagen och då fick jag hjälp att toppa mitt hår *skönt*. På eftermiddagen sen så tog jag Viktoria med mej och åkte till Särna. När jag kom dit på kvällen så fick jag äntligen tillbaka min rosa luva!

Lördag 30:e okt så var jag på älgjakt, det hände inte så mkt på den men jag såg 2 fina tjädertuppar iaf. När jag kom hem från jakten så var jag till Abris och kollade läget i butiken på snöskoterns dag, det var mkt folk i rörelse å man träffade många kändisar, kul!
På kvällen så hade Smulan fixat lite skrämmande käk till barnen med en massa karamellfärg, såg riktigt kul ut! Jag ska höra med henne om inte hon hade kunnat skicka över lite bilder.
När det börjat bli mörkt så sminkade vi kidsen och dom gick ut för att knacka dörr. De samlade ihop en massa godis, en julmust och 90kr var :)
Under tiden som kidsen var ute och gick så passade jag på att uppvakta en väninna på hennes bemärkelsedag.

Söndag 31:a Jag kom ihåg att ställa om klockan och så var jag på älgjakt på förmiddagen. Det hände inget speciellt på jakten så det var bara att skynda sig till mamma och pappa och packa alla saker.
Innan vi åkte hem igen så var vi hem till brorsan på kalas och åt mycke go fika som hans duktiga sambo tillverkat. Det är fika som man inte vill missa! Sen fick jag ett recept av dem på en form av flygande jakob som jag skulle ha testat någon gång :) På vägen hem så hämtade vi upp Linus i Älvdalen.

Måndag 1:a nov var man åter inne i vardagen igen. Viktoria har ju redan haft höstlov så hon går i skolan, själv var jag hemma och tvättade å diskade osv. Jag skickade in Viktoria´s jultidningar och hon hade sålt så att hon tjänade ca 800kr och så får hon en rosa digitalkamera, en bärbar dvd och en lysande jordglob. Då är det roligt att sälja jultidningar!
När Jimmy kom hem ifrån jobbet så hade han med sej en ny spak till toaletten, den hade ju gått sönder på fredagen så jag var helt förtvivlad. Men Jimmy hade en sån himmla tur att han hittade en exakt lika spak som hör till våran stenåldersrelik så nu kanske den överlever en ny istid innan vi får lov att byta hela stolen. Dagens middag blev hemgjord pölsa med mos.

Tisdag 2:a nov blev det hemmadag med Linus, en av mina svägerskor kom och hälsadepå på dagen. På kvällen så åt vi fläskkorv med klimp och efter det så ringde jag min bank i ett ärende. det slutade med att jag blev så förbannad så nu ska jag nog byta bank. Allt dom är ute efter är att pracka på en en massa kort och räntor istället för att rådgöra för en god ekonomi, jävla idioter! Tur att man lärde sig räkna i skolan.
Sen fick vi hem vårat griskött så jag och hjärtat var uppe till halv ett på natten och paketerade det. Men nu har vi massor med kött i frysen! Jag sparade grisskallarna med så ska jag ta med dom till Mor nästa gång jag ska dit och koka pölsa.

Så vad ska jag göra idag då? Jo jag ska ta en titt på tvättmaskinen och göra rent den för den vill inte ta sköljmedlet ordentligt, det är typ dagens måste. Annars så ska jag bara ägna mej åt hemmapyssel och Linus.
Men först nu så ska jag ta hand om min farm och ringa min Mor och kolla läget hur det är där och så ska jag ha några kaffekoppar till innan dagen börjar ;)
Senare idag så ska jag pröva på att göra någon form av fläskgryta, rätt spännande för mej som i princip enbart har ätit älgkött förutom när man gick i skolan typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0