Måndag 22:a Nov- Cecilia & Sissela

Idag får man grattulera alla Cecilia jag känner ;)
Vi har -3,6 och det är fortfarande mörkt ute så jag kan inte se om det är kart men skulle gissa att det är lite molningt för jag ser inga stjärnor.
I lördags så blev det aldrig av att vi hämtade någon tvättmaskin för det passade inte riktigt med privatpersonen som har den, men Jimmy fixar väl det en annan dag ;) Men vi lämnade in en hel del kött på rökning så det blir fint att ha till julbordet!
Veckorna rusar förbi och nu är vi redan inne på vecka 47 och det står inte på förän julen är här. Men kanske jag hinner färdigt med bokhyllan till 1:a advent som jag planerat. Vi lyfte upp övre delen till sektion 2 igår och satte dit glasdörrana så nu fattas bara de nedre dörrarna till skåpet men de är inte riktigt genomhärdade.
De sista skåpet har jag lagt på ett lager med oljefärg så det ska "bara" strykas en gång till och sen är hela bokhyllan klar. Idag hinner jag inte det men om jag gör det imorn så då är den torr till advent :)
Jag längtar mycket efter advent och här hemma har julmusiken dunkat i snart 2 veckor, he he

Idag så bär det iväg till Mora. Jimmy är ledig så han ska följa med. Vi gick igenom lite matplanering och julklappslistor igår så vi ska börja beta av endel idag. Någon dag ska jag ställa mej och göra janssonlådor och sen ska jag försöka att planera in 2 bakdagar med svägerskan så vi får lite bröd och kakor till jul ;)
När jag sitter och funderar på det så kom jag på att jag måste leta rätt på en kruskavel så jag får nå stomp iår, någon som vet var man kan få tag i en sån??

Nehej nu lär jag sätta fart om jag ska hinna bli klar i tid!

Kommentarer
Postat av: Elenore

Kolla på Åhlens efter kavel, dom brukar ha mycket sådana grejer.

2010-11-22 @ 12:28:50
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0