Tisdag 4:e Maj. Monica och Mona

Just nu sitter jag i ett hav av papper, men dom är sorterade i högar nu så det är "bara" att sätta in dom i pärmar :) Men innan jag fortsätter med det så ska Viktoria till skolan och Ida på dagis.
Igår då var det full rulle hela dagen! Jag fick iväg det dära mailet och efter det så var jag ute och krattade och sorterade saker. Jag hittade 2 säckar med sopor efter ett ex som jag stod och sorterade och det var en mindre trevlig upplevelse för näsan *urk* Det var en fin present att lämna efter sej på gården! Men nu är det iaf rent runt mitt lilla hus :)
Jag tog itu med alla papper i både min och Viktoria´s byro så nu ekar det i dom! och så har jag gjort rent avloppet i handfatet på toaletten. Jag håller på och behandlar en matta med klorin som min mamma vävt en gång i tiden och exet har använt den som underlägg i skuffen, så den är full med olja. Jag vill verkligen inte kasta den mattan så får jag den inte ren så ska jag färga den svart istället (den ska föreställa rosa nu).

Idag hade jag tänkt att fortsätta här inne, få papperen i pärmar, vika kläder och få in i skåpen, dammsuga, packa lite saker jag ska ha med mej till Närsjö osv. Sen hoppas jag att jag får svar på det där mailet idag så det är ur världen för jag vill inte ha nå tvättmedel!
Sen önskar jag innerligt att det blir lite varmare ute på dagen så jag kan tvätta bilen idag! Pärlan har sett fruktansvärd ut en längre tid nu.
På eftermiddagen sen så ska Viktoria ha en kompis med sej hem och det är bra för då får jag vara ifred och skrota på lite som jag vill, sen ikväll så ska jag fika lite med kompisens mamma hade jag tänkt :) Det var typ 100 år sen jag var och hälsade på någon förutom de närmaste i familjen då.
Nehej nu lär jag springa iväg om jag ska få iväg barnen i tid :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0