Måndag 3:e Maj. John & Jane

Solen skiner och det är 4,3- ute. Idag är väll alla klar med sin deklaration, eller ;) Den har då iaf jag skickat in för länge sen som tur är. Åh vad jag längtar efter att det ska bli + grader på nätterna! Det börjar visa sig blommanonser i tidningarna och det kliar i fingrarna att få börja sätta ut blommor!
Det känns inte speciellt muntert med måndag idag kan jag säga. Man är så bortskämd med kärlek och närhet när hjärtat är hemma på helgerna och nu är det tomt i huset igen. Men nu lever min stationära dator igen så vi kan prata med varandra gratis på veckorna och han har ju webb kamera så igår kunde jag se älsklingen ;)
Idag är jag då iaf uppe i tid så kroppen börjar nog komma i normala gängor igen! Förra vecka så försov jag mej 2 ggr och det har jag då inte gjort på väldigt länge!!
Appropå kroppen så håller jag på med ett inbördeskrig med mej själv. Jag har nämligen inte rökt en cigarett sedan tisdag den 27:e april. Jag snusar visserligen istället men känner att jag behöver mindre av det nu. Igår la jag in 2 prisar och det är väll godkänt på en dag tycker jag. För 2 veckor sedan då lät jag bli att nyttja något nikotin över huvud taget på ett dygn och det är det absolut värsta jag utsatt mej själv för. Snacka om avgiftning! Jag satt i soffan och bara stirrade å det kändes som att jag hade feberfrossa! Fy bubblan va hemskt det var, men nu går det som sagt bättre med avgiftningsproceduren.
Efter jag jobbat idag så ska jag nog pyssla lite på gården här hemma tror jag, det är någon liten snöfläck kvar ännu men annars så går det nog att börja kratta lite. Sen är det ett mail som jag måste komma ihåg att skicka sen. Det ringde ett tvättmedelföretag för några dagar sedan och erbjöd sig att komma hit och demonstrera sitt tvättmedel och nu har jag fått en räkning i postlådan på 985kr för tvättmedel (!) *grrr* men jag ska dikta ihop ett mycket vackert mail och tala om att jag ska inte ha en hink med tvättmedel på trappen om några veckor.
Sen måste jag göra lite telefonsamtal ikväll, det har ju krockat lite aktiviteter som ska göras i veckan så jag lär försöka styra upp det på bästa sätt.
Nehej nu lär jag väll springa ut och skrapa bilrutan om jag ska hinna på jobbet :) Jag hoppas att solen är kvar när jag slutat idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0