5:e Mars, Fredag. Tora och Tove

Idag är jag ledig och hade planerat att ligga i sängen gapandes och dreggla fram till minst kl 10. Men vad händer? Jo jag slår upp ögonen 20 över 7 och känner mej pigg som en lärka. Men det är ju bra för man får mkt gjort när man vaknar tidigt och det är på förmiddagen som jag har den bästa farten att göra något vettigt.
Det står -25,8 på mätaren idag så då är det 29-30 minus grader ute då alltså *nice* det är så man känner skinnet stramar i ansiktet när kylan biter en. Jag kom just på att jag ska nog göra upp en eld innan jag fortsätter skriva nå mer.
Men solen skiner och det ser helt underbart ut om man sitter inne och tittar ut =) Igår så köpte två fräna fågelautomater för bara 18kr styck, så jag ska springa ut en sväng nu och sätta ut dom i min fågelgran så dom små stackarna får i sig nå gott idag när det är så kallt.
Igår så badade jag fötterna och rakade benen, sedan smorde jag mej ordentligt och tog på mej mina "lurv" sockor som mamma stickat till mej och så somnade jag på spikmattan *Aaahh* Idag är fötterna som sammet! Nu när jag bloggat färdigt så ska jag fortsätta med övriga kroppen. Jag måste på apoteket oxå och köpa nytt kortison till benen, jag kliar mej så fruktansvärt på benen när det är vinter och kallt så dom ser fördjävliga ut! och det känns inte speciellt vackert. Egentligen så skulle jag ha varit iväg och solat lite för jag blir bättre om jag solar ibland, men jag tar mej ju aldrig den tiden nå längre.
Fan att det ska vara så kallt idag, jag hade tänkt att jag och Viktoria skulle låna en skoter idag och ta en tur å grilla lite korv men det känns lite för kallt. Hoppas att det kryper under 20- lite senare.
Det har ju blivit 2 grader varmare på en timme nu när jag bloggat så det blir säkert skönt ute idag.

Efter jag fixat med frukost och duschat och grejat nu så ska jag städa lite här hemma, jag har lite tvätt som ska vikas och en plåt som ska diskas och så skulle jag behöva ut och sortera lite sopor *jippi*, tvätta en maskin och dammsuga, skura å sen är jag klar för idag.
Jag skulle ha bytt sängkläderna idag och varge gång som jag tänker på det så kommer jag på att jag skulle haft nya sängkläder, jag är så less på dom jag har. Jag kikade efter nya när jag var i Falun sist men jag hittade inga som tilltalade mej. Nåja det dyker säkert upp nå fint nån gång.
Nu ska jag ladda upp lite bilder och sen blir det duschen.

Här är "lurv" sockorna som Mamma stickat åt mej, hon har gjort sånna till sina barnbarn med, jag älskar dom och tycker att det är finaste raggsockorna jag skådat någon gång! Jag har stickat en mössa till mej själv i samma garn =)


Så här såg det ut när jag tittade ut imorse


Min gammla julgran som fick bli en fågelgran =) Dom är riktigt finurliga dom där fågelautomaterna jag hittade tycker jag.


Att ha blommor inne nu när solen börjar visa sej får mej att få vårkännslor och speciellt buketter med tulpaner. Det som är så tråkigt är att dom blir dåliga fort och då luktar dom illa. Men i tisdags så var jag i Älvdalen och hittade dom här tulpanerna i tyg på konsum. Jag tyckter att dom är helt ok och det känns frächt att ha dem på bordet. En knippe med 5 blommor kostade 49:- och jag har 25 blommor så det blev 245:- för en bukett som aldrig vissnar. Vasen har jag hittat på en auktion förra sommaren för 20:-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0