Onsdag 27:e jan. Göte och Göta

Idag är det förintelsens minnesdag, läste det i almenackan och tänkte att man vill nog inte minnas det fast det kanske är en bra påminnelse om hur elak världen kan vara.
Idag är jag super duper nöjd! Igår så fick jag tag på färg och så var jag upp på Idre och handlade tyg och kuddfodral på syrran och jag. Så igår så målade jag om soffan och stolarna i köket och klädde om sofflocket. Idag så har färgen torkat på soffan så om en stund så ska jag hem och sätta ihop den för att se hur det blir. Stolarna är det lite torktid kvar på så vi får se om jag hinner klä dynorna på dem med innan jag börjar jobba idag =)
Det är det bästa som finns när man får göra det fint hemma!
Igår så var jag på föräldrarådsmöte och det var bra tycker jag. Fast jag hade önskat att det var flera föräldrar som kom dit, det är ju mkt information man får på mötena som man kanske inte annars får reda på.
Jag ska försöka hinna betala räkningar idag oxå, det kan jag göra efter jag satt ihop soffan och väntar på att stolarna ska torka. Det är allt jag ska göra idag för ikväll så ska jag jobba.
Jag har väldigt ont i ena armbågen och ett knä idag, vet inte vad jag gjort, jag hoppas bara att det inte ska göra så ont när jag ska jobba sen.

Tänkte visa lite bilder på soffan. Jag hade ju tänkt att jag skulle ta en bild i köket och visa hur det såg ut innan men i min iver så glömde jag ju av det och kom inte på det förän jag börjat slipa. Men soffan var iaf väldigt grön, lite mörkare än på bilden.


Det här är överdraget som satt på locket, gu va fint med rött och grönt =)


Här är en bild på mej när jag slipat färdigt, var grön i hela ansiktet. Jag upptäckte det som tur var innan jag skulle åka på Idre och handla =)


Här är soffan och stolarna!





Jag är så nöjd!!


Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0