Lör 23:e jan. Frej och Freja

Nu är det kaffe och bloggen som gäller, det är över 1½ år sedan jag gjorde det eftersom jag inte har någon egen dator. Men nu har Micko skaffat en bärbar som jag lånar.
Jag har jobbat inatt och har aldeles nyss vaknat. Micko och Viktoria är inte hemma så det är så lugnt och skönt att få vakna i lugn och ro och pyssla lite för sig själv. Jag vaknade lite väl tidigt (12:30) men jag brukar inte sova så många timmar efter första natten men jag får väl vila lite i eftermiddag så jag orkar jobba inatt med.
Just nu håller jag på och tvättar mina vinterskor för att se om jag kan ha kvar dem eller om jag måste slänga dom. Jag hade ett möte hela dagen i onsdags och hade vinterskorna på mej och hade inte en tanke att ta på mej ett par inneskor, detta gjorde att när jag kom hem och tog av mej skorna så dröp fötterna av svett och det  var ingen tillfredställande stank som satte sig i skorna kan jag säga. Så nu har jag behandlat dem med klorin så det ska bli spännande att se hur skorna ser ut när jag tar upp dem ur tvättmaskinen sen =) Förhoppningsvis så får jag en bra anledning till att införskaffa ett par nya skor!
När jag bloggat färdigt sen så ska jag nog stryka lite nya gardiner som jag köpt till vardagsrummet och byta sängkläder, jag städade igår så jag tänkte pyssla med lite småfix idag så det blir fint hemma.
Sen måste jag ta mej tid att läsa lite ur kommunals avtalsbok, jag har fått lite frågor som jag ska försöka hitta svar på.
Ikväll har jag lovat Viktoria att vi ska ha myskväll så jag hoppas att det finns någon ny rolig barnfilm vi kan hyra. Sen är det nog inget annat jag ska göra idag tror jag, ska väl försöka och slappa lite och känna att det är helg även om jag jobbar. Snart får vi nytt schema igen och då kommer jag att jobba 2 helger av 6, det ska bli riktigt skönt! Som det är nu så jobbar jag varannan och det är inte roligt.
Nehe nu ska jag göra lite mer kaffe och surfa runt en liten stund inna jag ska sätta igång strykjärnet.

Kommentarer
Postat av: Vifsla

HURRA! Carola is back on track! Dagens stora "tummen upp".

2010-01-23 @ 15:00:59
URL: http://www.welest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0