Blåkulla ligger på Vedungen!

Här är Viktoria när hon går påskkärring på skärtorsdagen tillsammans med sin Kusin Ida.
Blåkulla här kommer vi!!


På påskafton så åkte till Morfar´s stuga i nysäter och då var Viktoria med honom i stôrrôse och gjorde kolbotten.


Här är stugan vi har som ligger vid fjällfoten av Vedungen. Där på renskinnet vid väggen har jag setat och solat i 2 dagar och det är toppen!


Här är stôrrôset där vi brukar sitta och grilla.


Jag fastnade oxå på en bild inne i stôrrôset =)


Så här ser det ut inne i stugan som Mamma och Pappa renoverat. Det tidigaste anteckningarna vi hittade på väggarna då var från 1893 så stugan har några år på nacken. Jag minns när jag och syrran var små och vi bodde i sätern hela sommrarna, då brukade vi sova i soffan som står rakt fram och då var huset i så dåligt skick så hela den väggen bågnade in i huset! Men nu är den uppreglad som tur är =)


Här ser man kamin och dörren ut i hallen där vi har ett litet kök och loft. Kidsen sov uppe på loftet och det tyckte dom naturligtvis var superhäftigt! I dörren står Ida och tittar på Moster =)


Det här skåpet har min Mamma gjort och kurbitsarna som klär luckorna har hon skurit ut i näver. Hon är händig den damen!


På påskdagen så åkte vi upp på fjället en liten sväng och kollade läget. Här är Viktoria och Morfar som väntar på att vi andra ska bli klar nån gång så vi kan åka.


Här är vi på väg upp och som ni ser så var det helt underbart väder!


Väl uppe på fjället så reagerade jag på att det satt så mycket is i träden, det såg riktigt häftigt ut!


Härligt!


Här är kidsen på väg upp i en väldigt stor backe.


och ner gick det med en väldig fart!! Här kan man snacka om blå himmel :D


Här är ett träd utanför våran stuga som gett vika för snön och där hade kidsen roligt!


Här sitter jag vid stugknuten där jag trivdes aldra bäst i solen =)

Kommentarer
Postat av: Elenore

Underbara bilder! Så fint ni har det på sätern och skåpet som din mamma dekorerat är ju hur fint som helst!

2010-04-06 @ 19:47:31
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Smulan

Mys mys mys! Finaste påskkärringen ever! :)

2010-04-07 @ 10:02:24
URL: http://smulansscrap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0