Torsdag 11 juni. Bertil och Berthold

Jag tänkte chocka lite med att slänga in ett inlägg i bloggen idag =) jag är hemma hos syrran just nu och lånar hennes dator för jag har ju fortfarande inte orkat göra något åt min egen, den står isärplockad hemma hos Mor och Far.
Idag har jag följt med Micko till Lima och hämtat hem min bil. Hondayen har ju gått sönder för ganska länge sen så han har haft min bil på veckorna när han varit borta och jag har fått gå istället. Men idag så ska han köpa en annan bil så han har en egen.
Pappa har varit iväg med syrrans hund till veterinären idag, hon har fått blodöra som dom opererat så jag passar henne nu när syrran är borta i några ärenden för vovven är lite groggy efter hon varit sövd så hon måste ha hjälp att gå.
Det regnar som attan idag men det är ju bara bra så växtligheten tar fart ute. Men det är tråkigt att vara inne hela dan.
På eftermiddagen så ska jag iväg på personalmöte, annars så har jag inget speciellt inplanerat.
Jag lär väll ställa iordning kidsen ikväll inför morgondagen för då ska Viktoria på sin första examen, får hoppas att regnet håller sig borta då.
Jag kan ju berätta om måndagens bravader. När Micko skulle åka till jobbet så började det med att han försov sej så jag fick lov att upp och hjälpa han att packa i bilen alla grejor han skulle ha kvart i 6 på morgonen. När det var klart så stod jag och vinkade åt han när han var på väg att backa ut från gården. Då fick jag syn på något bakom bilen, det var en gris som kom lunkande! Den kom rakt emot mej och jag blev så jävla rädd att jag hoppade upp på trappen. Jag stod och studerade den en stund och vågade till slut klappa den lite, den såg så snäll ut. Sen skulle min hyresvärd åka till jobbet och när han ska gå ut så smiter hans hund ut och springer efter grisen, jag började nästan att gråta för jag trodde att hunden skulle bita ihjäl grisen så jag springer efter dom med morgonrocken fladdrande. Men när hunden kommer ifatt grisen så börjar han att jucka på honom istället. Detta såg ju onekligen lite roligt ut. Det var lite svårt att få tag i hunden som hela tiden lyckades smita undan när vi skulle ta honom men efter en stund så kom hyresvärden på att vi kunde locka på grisen och det fungerade så när grisen kom fram till oss så var det bara att fånga in hunden och allt slutatde lyckligt. Det enda som var lite tråkigt var att dom hade plöjt rakt över Viktoria´s jordgubbsland men plantorna klarade sej hyfsat och vi har redan några gubbar på väg. En helt vanlig dag =)
Senare på dan när jag var på jobbet så ringde dom ifrån skolan och berättade att Viktoria halkat och slagit pannan i en dörr så hon fick ett ganska rejält jack i pannan och fick lov att åka till sjukstugan och tejpa så hon har ett stort plåster i pannan. Men det gick ju oxå bra som tur var, inge hjärnskakning eller annat otäckt.
Nehe nu är det nog bäst att jag kolla vad Linus gör förnågot, han tycker att mamma är så tråkid som sitter vid datorn och det kan man ju förstå.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är allt lite glest mellan uppdateringarna tycker jag ;)

2009-06-11 @ 12:09:40
URL: http://annakatarina.se
Postat av: Helena

Hahaha! Jaa, vissa dagar är mer händelserika än andra, det är helt klart :)

2009-06-11 @ 18:42:23
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: vifsla

Gris, hund, juck, blod... jo det låter helt normalt!

2009-06-11 @ 21:11:15
URL: http://www.vifsla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0