12:e feb. Torsdag Evelina & Evy 36-

I morse rapporterade dom på radion att särna hade 36- grader, är det inte härligt så säg?! Men nu stiger graderna fort och vi har bara 27- ute. Igårkvälls så hjälpte jag mamma att kasta in och stapla 2 kubik med ved, då var det bara 25- ute men det bekom mej inte ett dugg för jag jobbade så svetten rann så det var ganska skönt med kylan ändå.
Jag har sovit hemma hos Mamma i 2 nätter nu. Pappa har fått en blodpropp i knävecket och har ett oidentifierat fel i vaden och ligger på lassarettet i falun nu. Det sista jag hörde för en timme sen så skulle han in på kontraströntgen så det är bara att hoppas på att de fixar till benet åt han så det blir bra.
Idag kanske jag får fart på min bil igen, jag har ju inte haft några vinterdäck förr men förhoppningsvis så får jag sådana idag så då är det bara att vrida på nyckeln igen hoppas jag. Jag har laddat batteriet i 1 dygn nu så då borde han hosta igång igen.
Linus åkte till sin Pappa igår och idag är jag ledig så jag ska ta och städa så det blir fint hemma. Jag har kommit ikapp en hel del med tvätten så nu börjar man skymta tvättkorgen igen under högen *skönt* Jag ska elda som attan idag för då torkar tvätten fort.
Imorn och 10 dagar framöver så ska jag jobba men efter det så har jag min härliga långledighet att se fram emot.
Nu ska jag plocka upp lite leksaker efter kidsen här hemma hos mamma så hon slipper göra det sen.

Kommentarer
Postat av: vifsla

Hej!

Hur går det med hus och ungar??

FRYS INTE FAST!!!

2009-02-13 @ 08:25:57
URL: http://www.vifsla.blogspot.com
Postat av: Helena

Låter härligt! Här är det också snö och fint faktiskt! Det brukar det inte vara här...



Ha en bra dag!



Kram

2009-02-13 @ 09:07:38
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: vifsla

Hej

Jag hörde vad som hänt! Starkt gjort!

Hoppas vi ses snart.

2009-02-18 @ 22:35:07
URL: http://www.vifsla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0