Ledig vecka

Den här veckan så är jag ledig på schemat från jobbet men det betyder inte att det blir någon vila.
Vi har rivit ut tapeterna i köket och Mamma har hjälpt oss att måla alla skåp invändigt så nu håller jag på att packa in alla saker som ska vara i köket. Väggarna är spacklade och slipade så nu ska vi väl måla listerna och sen blir det förhoppningsvis tapetsering. Men det kan dröja ett tag för Micko ska åka iväg och jaga älg en vecka och jag kan då inte tapetsera.
Idag ska jag på banken på Idre, 6 mil tur och retur för ett bankärende *suck* så är det att leva i bushen tyvär. Sen ska jag fortsätta att packa upp saker så det blir tomt i förrådet tills vi ska hämta mer. Just nu har vi nästan inte en enda möbel men det kommer sen så just nu har jag trädgårdsmöblerna som matsalsmöbler :) Men det går det med så länge.
Jag är ute och går med Qvinta nu och stannade hos syrran för att låna datorn en stund men nu ska vi gå hem igen.
Imorn ska jag åka iväg och hämta Linus, det ska bli skönt att träffa killen igen jag känner att det var längesen jag träffade honom och det gjorde nästan ont i hjärtat när jag tittade på några bilder på han från när vi var i pälåkern här om veckan.
Micko åker bort en vecka idag och det gör oxå ont i hjärtat, smekmånaden är över och det är dax att börja ta tag i vardagen på allvar.
Nu ska jag gå hem med Qvinta och hämta Viktoria på skolan sen.


Linus spatserar vid pälåkern

Viktoria och Ida utforskar naturen

Isak och Micko är på väg till köttdelning

Micko nyvaken och dricker morgonkaffe. Jag utanför syrran

Mamma och Linus äter frukost

Jag och syrran utanför mitt hus. Nu är hösten här och även minusgraderna *brr* Men det är ändå mysigt innan vintern med alla härliga kullörer!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul med lite bilder :)

Snön har ju redan kommit här..brrr

2008-10-07 @ 12:50:21
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: Elenore

Håller med, kul med lite bilder :-)

Vart i byn har du hamnat nu då?

2008-10-07 @ 15:44:51
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Helena

Jättefina bilder... Men glöm inte att färgen i skåpen ibland måste härda nästan en vecka! Även om det känns torrt så kan tallrikarna fastna när du staplar dom, dom sjunker ner av tyngden..



Har gjort misstaget själv nämligen, men de är ju några år sen... Kanske har dom hittat på någon smartare färg nu?

2008-10-07 @ 16:02:17
URL: http://tjolbompan.blogg.se/
Postat av: Wooltiti

Ja samma här.bor ju ändå i sälen.vore illa om det INTE var snö här, haha

2008-10-07 @ 22:28:16
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul att få se lite bilder på hur du har det gumsan :) Kram

2008-10-11 @ 19:44:43
URL: http://luella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0