Kärlekskrank

I fredags så åkte jag till Sälen och träffade älsklingen och på lördagen så åkte jag hem igen. Tanken på att han ska vara borta en hel vecka är inte så trevlig, dessutom så går det inte att nå han på telefon heller när han är i urskogen och det håller på att tar livet av mej. Idag t.ex så har vi bara pratat med varandra 4 ggr *suck*
Men det har varit en riktigt rolig och mysig helg, Linus har varit hemma och på söndagen så kom Viktoria´s bästis Matilda och hälsade på så det har varit full rulle och det gillar jag =)
Idag har jag jobbat och ska göra det imorn med, när jag slutar imorn så ska jag åka till älsklingen och hälsa på han i skogen och på onsdag så ska jag följa med och jaga innan jag åker hem för på tordag, fredag, lördag och söndag så jobbar jag igen.
Hemma står det mesta stilla just nu, köket får Micko ägna sej åt när han kommer hem och jag håller på att tvättar vintekläder och packar in det i skåpen.
Idag har jag fyllt i papper och skickat iväg till höger och vänster, bara att fylla i papper till försäkringskassan om VAB har ju blivit ett heltidsjobb. Sen har jag skickat efter en ny mobiltelefon och bytt abonemang till Telia igen. Jag har haft 3 förut och det suger! Sen är telefonen helt kass, det går inte att ringa åt mej för det blir mobilsvar direkt och när folk väl kommer fram så bara skrapar det. Nu hoppas jag att det går bättre med telia, men det tror jag för jag har haft telia förr och så kommer jag ha kvar mitt gamla nr så ni vet.
Sen har jag bytt pensionsfond så det är bara att hoppas på att det blir mer pengar i slutändan.
Föresten när jag är inne på pengar så kan jag tala om att det är en dam som jobbar i hemtjänsten där jag jobbar och hon var med i nyhetsmorgon i morse och skrapade triss. Hon fick 50 000 i månaden i 10 år, det blir 6 miljoner tror jag. Hade jag varit hon så skulle jag peka finger åt kommunen och tala om för dem att skaffa en vikarie för jag skulle inte arbetat en sekund till! Nu är ju hon visserligen äldre än mej så hade det hänt mej så hade man nog varit tvungen att jobba några år till men då hade man kunnat leva rätt gôtt! Fy fan vad kul för henna iaf och kul att det går nån vinst till den här lilla byn ibland!
Nehe nu ska jag åka på okq8 och köpa kattmat sen ska jag hem och drömma om min älskling som jag får träffa imorn, föresten så är han väldigt stolt för han har skjutit 3 (!) älgar idag, det är ju inte alla som får göra det på en och samma dag =) Föresten så är jag stolt över älsklingen! Han är helt enkelt fantastisk i mina ögon <3 Själv har jag skjutit 3 älgar på 5 år och är stolt över det *hehe* Men kanske man har turen med sej någon dag i livet, det blir då en hel del kött i höst iaf så vi går då inte och svälter i vinter!

Kommentarer
Postat av: meeela

Är det dålig täckning i sälen?

2008-11-28 @ 22:23:35
URL: http://mellci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0