Blommor och träd

Ikväll så har jag varit uppe hos Svärmor och rivit i hennes buskar *roligt* Det börjar bli en aning vildvuxet i hennes trädgård och jag hade velat hjälpa henne att ställa i ordning!
När jag var där och grejade så konstaterade vi att det blir nog inte många äpplen i år för träden är så gammla så man skulle ha tagit bort dom helt och plantera nya men när jag lade fram idén till min syrra Smulan så hade hon ett toppenförslag! Man kan plantera klätterväxter som får växa upp efter stammen på det gammla trädet!
Det blir skitsnyggt tror jag!! Så nu har jag hittat två växter här som har zon 5 och borde överleva här uppe ;)
Sen såg jag att det kommit 2 blommor på körsbärsträdet redan, det är tidigt för att vara här uppe!
Krypros. Awakening          Klematis. Daniel Deronda
        

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ja det var ju där med minnet:) kom på det hemma sen att jag glömt dom bara för att jag å Micke grillade på eftermiddagen. Blir de nå promenad i kvells då?:) Jag e ju ledig i morgon så jag vill gärna ut å gå i kväll.

2008-05-07 @ 16:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0