5:e Maj, Måndag. Gotthard & Erhard

Inatt blir de nymåne ser jag.
Jaha här sitter jag i morgonrocken och börjar bli lite stressad för nu lär jag ställa iordning barnen innan Viktoria ska på dagis. Jag läste i Elenore´s blogg igår att hennes körsbärsträd blommar så idag måste jag springa upp på gården och se om vårat gör det med! Blommorna regnade ju bort förra året så det blev ju nästan inga körsbär :( Hoppas att det blir massor i år :)
Idag ska jag komma ihåg att gå in på banken och betala tupperware grejorna vi fick igår, ska bli spännande att använda dom! Men nu blir det till att hålla i pengarna!
Jag ska ju till Ullared snart och jag har sparat ihop ganska mkt som jag skulle ha att bränna där nere + att jag vill ha mkt mer pengar med mej än vad jag gör av med för man vet aldrig om bussen går sönder eller nått så man får åka taxi hem. Så jag var ju så nöjd nu då att jag fick jobba hela helgen så jag "slapp" åka till rättvik och göra av med pengar. När jag slutat jobbet igår så tänkte vi att vi kan ju lyxa till det lite och äta mat från grillen så jag slipper laga mat, det har jag råd med tänkte jag.
När Lars kommer hem från grillen med maten så kastar han fram en lapp och säger med ett flin: Var så god älskling, nu blir det nog inte så mkt shopping i ullared som du tänkt dej!.
På bordet ligger det ett föreläggande av ordningsbot på 2400:- Fy fan! Han har fått en böter för fortkörning på 2400, och den får han nu innan sommaren och ullared.
Så, så rik var jag så länge, visst jag kan ff handla mkt där nere men 2400 är så jävla mkt pengar som vi hade kunnat göra något roligare för som tex köpa linser till Lars så han ser hastighetsmätaren *suck*
Nu måste jag åka.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Men fy fan! Vilket jävla skit! Ja du är ju rätt dråpligt rolig mitt i allltihop och ja... det är nog dags att köpa linser/glasögon nu så han ser både snutarna och hastighetsmätaren.

Å du, även om bussen går sönder tror jag inte att det blir aktuellt med taxiresa hem. :P

2008-05-05 @ 15:38:51
Postat av: Elenore

Dom är på hugget med fartkontroller där uppe märker jag, du såg väl hur det gick för oss i påskas ;-)

2008-05-06 @ 11:57:26
URL: http://hubbis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0