Lördag 12:e Jan, Lördag. Frideborg & Fridolf

Just nu så är jag ensammen hemma med kidsen, Lars är ute med sina polare och åker skoter och jag är inte avundsjuk. Jag har tappat sugen för sådana turer med polarna sedan mitt vilda ungdomsliv som nästan höll på att ta död på en ibland. Nej jag längtar efter att få sitta och puttra sakta i en kälke med barnen och ha piknik med eld och grillad korv, visa dem hur man drar opp en fin abborre och helst så ska solen skina, de hade varit grejer de!
Idag så har jag vi varit ute i förrådet och letat fram mina arbetskläder. Just nu håller jag på att tvättar Linus och viktoria´s kläder och sedan måste jag tvätta Lars arbetskläder så det blir 2 eller 3 maskiner idag. Förutom de så blir det nog lite småplock här och där som behövs och så ska det duschas och badas idag. Eftersom att jag har begränsat med varmvatten så måste jag sprida ut det på hela dagen när det blir så att alla ska tvätta sig samma dag. Annars så har jag naturligtvis bestämda dagar för barnen när det är deras tur men ibland så måste jag vara lite flexibel med det beroende på vad vi gör.
Ikväll sticker jag till orsa på bowling, det ska bli jävligt roligt!! Fast jag börjar att gruva mej som fan för att köra för det skulle vräka ner snö ikväll så jag är skitnervös men jag får väll ta 2 timmar på mej så borde vi ju hinna =/
Imorn kommer jag troligtvis att vara döende för Linus har börjat vara vaken på nätterna och det är nästan omöjligt att få honom att somna om igen så jag hoppas att han bryter det mönstret snart. Det är sådana ggr det är lite jobbigt att ränna ute sent med kompisarna, men det är de värt ibland!
Nu ska jag ta och vika lite tvätt och plocka ur diskmaskinen och så måste jag nog vattna blommorna, när jag tänker efter så kommer nog jag att vara sysselsatt idag =)
Ha en skön helg allihopa!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0