4:e januari 2008 Fredag

Halloj allihopa!
Nu är jag äntligen hemma igen! Det har varit en jätterolig vistelse hemma hos mina föräldrar i särna men det blir lite jobbigt med när vi är så stor familj och många barn i olika åldrar med lika starka viljor. Mammas dator är ju så seg, det är därför jag inte uppdaterat bloggen för det gick inte ens att logga in på den... Men nu tänkte jag lägga in massor med bilder som får berätta vad jag har haft för mej i en vecka =)
De flesta bilderna är naturligtvis från nyårsafton men förutom att fira den så har vi varit och hälsat på min faster en dag, åkt stjärtlapp å bob, åkt skoter, spelat spel, busat i massor, ätit gott, gråtit, grälat, skrattat och slöat tillsammans. Det har varit ett högt tempo hela dagarna och det tar på krafterna speciellt eftersom några av oss (jag bl.a) blev förkylda på nyårsnatten så nu är lugnet välsignat!
Det var inte bara jag som åkte hem imorse, även min älskade bror fick lov att dundra iväg med lastbilen till Tyskland. Han tutade när han åkte förbi med scanian och vinkade en sista gång och det högg till i hjärtat, jag tycker att han är lika cool och underbar idag som när jag var 5 år och vinkade till honom och han tutade tillbaka...... Nåväl han kommer ju tillbaka igen om 3 månader.
Nu när jag kom hem så började jag tvätta alla kläder som gått åt när vi varit borta, det är endel. Sen har jag rensat ur kylskåpet på gammal mat, gått igenom all post, skrivit inköpslista och sorterat in alla saker på sin plats. Nu måste jag ladda om tvättmaskinen och diska skålar och så måste jag duscha kidsen + mig själv.
Ja ja ni får ha en fortsatt bra dag, nu måste jag köra ett race om jag ska komma nån vart!
Kram!

Linus sjunger & tjejerna dansar

Linus sjunger och Viktoria och Ida dansar! Tjejerna fick en varsin mick i julklapp och dom har sjungit varje dag i dom. Högt och ostämt =D

Mobbro Putte & Linus går

Mobbro Putte och Linus gåtränar tillsamans.

Mobbro Putte & Linus

Linus sitter och myser hos Mobbro putte under tiden som han försöker äta upp sin egen hand =)


Snögubben

Våran snygga snögubbe som jag, smulan och tjejerna byggde för några dagar sedan men redan på kvällen så blev det varmt åt han så han började luta lite oroväckande, men sen blev det minusgrader igen så han står ff! Fast han är lite utbränd i skallen för ungarna har använt honom som rakethållare =)

Linus & Mamma busar

Jag och Dick busar med Linus.

Pappa & Linus mitt i natten, nyår 2008

Lars och Linus typ halv 2 på nyårsnatten, Linus vaknade av alla smällar ute och hade väldigt svårt att somna om igen sen så han fick vara uppe med Pappa en stund.

Nyårs kyssen 2008 <3

Happy new year! Jag och Lars kysste in det nya året, älskar dej min fina kille!

Skålar med must

Viktoria skålade in det nya året med julmust!

Strax före 12-slaget 2008

Här sitter Ida och Viktoria och väntar på att klockan ska slå tolv så dom får se raketer!

SKÅL!

Här är på nyårskvällen när vi äter tjärknöl med potatisgratäng och champinjonsås *mums* Moster smulan undervisar tjejerna i hur man gör när man skålar =)

Kommentarer
Postat av: Smulan

Men vad kul att kunne se fotona här inne så här på direkten! Puss på er! Fan snögubben vr allt en trooper han...

2008-01-05 @ 14:22:56
URL: http://smulansscraps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0