16:eJan, Onsdag. Hjalmar & Helmer

Hejsan!
Dom två senaste dagarna har jag hållit på med att möblera om här hemma och det är inte klart än. Jag har snart fått till möblerna som jag vill ha dom, dock ej garderoberna som inte kommit in än men det blir väll snart hoppas jag.
Idag ska jag fortsätta att plocka i alla prylar som just nu ligger huller om buller överallt, sen ska jag surfa lite och se om jag hittar nå snygga gardiner nånstans. Det ser ganska galet ut inne i vardagsrummet nu för det ena fönstret hörde ju till Viktoria´s del av rummet förr och eftersom man inte såg båda fönstren sammtidigt så har jag alltid haft olika gardiner, men nu när man ser båda så måste jag hitta två lika kappor för jag kan inte ha längder nå mer.
Igår så fick jag reda på ett rysligt konstaterande, när jag ska åka till och från jobbet så måste jag ha pickupen och jag avskyr verkligen att köra den bilen. Men det måste ju bli så så att Lars har något att skjutsa barnen i till och från dagis och affär. Jag vet att jag är löjlig med vad det gäller att köra andra bilar men sån e jag.
Jag tog 2 bilder igår på all röra inne här och tänkte ta 2 till sen när allt är klart, synd bara att jag var så korkad att jag glömde att ta bilder innan jag hade flyttat möblerna. Det hade varit fränt att se före och efter bilder för då hade jag bevisat att jag kan trolla med knäna när det gäller att få in så mkt saker som möjligt på en så liten yta som möjligt =)
Vad annorlunda det var att åka till Särna utan barnen igår, alltid annars när vi kommer dit och hälsar på så är det ju naturligtvis barnen som står i fokus och jag kan inte komma ihåg när jag klev in genom dörren till mitt barndomshem i de syftat att jag bara hälsar på en stund utan barn. Det blir annorlunda att hälsa på folk när man slipper att ständigt ha ett öga på vad mina vilda små änglar hittar på med.
Nehe nu ska jag ta mej ett fotbad innan jag måste slita upp familjen ur sängarna och under tiden som jag piggar upp fossingarna så ska jag läsa lite bloggar och kommentera lite saker som jag tänkt göra förut men inte haft ork och tid med.
Ni får ha en strålande dag mina vänner och bryt inga ben i halkan är ni snälla =) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0