7:e Feb, Torsdag. Rickard & Dick

Idag har min svåger och hans lillebror namnsdag, grattis till er!
Aldeles nu nyss kom det en yrvaken Viktoria och sade godmorgon =) Härligt när hon kan sova längre än till 7 tycker jag. Linus han därimot har varit vaken sedan 6 tiden. Men då gick Lars upp och fixade välling och så, så han kunde duscha innan han for på jobbet. Jag har legat till hon var 20 över 7 eller nått, sen var det slut på friden.
Jag försöker att dricka kaffe, blogga och planera dagen men det är inte så enkelt när min son försöker att käka upp modemet och när jag håller för mina fötter för honom så hugger han mej med sina 2 små gaddar och det gör faktiskt väldigt ont!
Igår så blev det 4 inskolningsdagar på 2 avdelningar på tallbacken *härligt* Så nu hoppas jag att det blir lite jobb när jag är inskolad på 3 ställen. Dom ringde från ett av dom igår och ville att jag skulle jobba nästa lördag. Jag ser pengarna framför mej redan nu! Det ska bli så härligt att få ungefär en normal månadslön igen! Det är längesen nu i och med att jag snålat på Mamma dagarna allt vad jag kunnat.
Jag började dammsuga igår men dammsugaren gick inge bra så jag måste se över den idag och byta påse och så ska jag skynda mej fram med moppen nu innan barnen har dragit fram sina leksaker. Sen måste jag vika tvätt och så har jag ett brev som ska postas, men det kan jag skicka med Lars sen. Han skulle kanske inte hem över lunchen idag men han ska säkert på byn igen när han slutat så han kan posta det då. Jag har ett helt berg med ren disk oxå som jag måste plocka in i skåpen.
Fan, jag måste nog på byn iaf för nu upptäckte jag att mjölken snart är slut och jag som hade planerat att äta semla med hetvägg till frukost :/
Det ser ut att bli en fin dag idag, jag ser solen titta fram. Då är det nog lurt om jag ska packa på barnen kläder och gå ut lite med dom idag.
Nej nu måste jag klä på mej och få fram lite frukost åt Viktoria och puréa mellis åt Linus ;)
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Smulan

Jag ser nu att det var ett s för mycket i min adress så det var därför det inte funkade. Det ska bara vara "scrap" och inte "scraps". Jag har ändrat nu och hoppas att det funkar. Tur att du påminner mig om att sambon har namnsdag så att jag kan gratta honom :-P

2008-02-07 @ 14:08:31
URL: http://smulansscrap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0