Köksbordet

Idag har jag gått runt lite med trasan här hemma och puttsat lite här och var, när jag skulle torka av bordet så hittade jag en fläck utav bläck.Tanken slog mej då att jag hade nått dundermedel som jag köpt på ett städparty för länge sen och jag vet att min mamma använt just det medlet när Viktoria ritade en stor teckning på hennes vardagsrumsgolv och hon fick bort allt bläck. Sen hade jag ju 2 andra fläckar oxå på bordet som jag prövat alla möjliga fläckborttagningsmedel på som inte fungerat så jag tänkte att nu ska vi minsann se om inte fläckarna ska trollas bort.
Jaha det var bara att sluta fundera och gå till handlig så jag duttade dit lite medel som fick ligga där en stund.
När jag sedan drar trasan över fläckarna så var det som magi.... vipps och smutsen var borta!
Strålande glad forsatte jag med lite pyssel vid diskbänken och när jag sedan vänder mej mot köksbordet igen så fick jag hjärtflimmer..... det var aldeles vitt där fläckarna varit! OMG HELP ME skrek det innombords.
Jag fick panik och gnuggade med en massa vatten men det hjälpte inte, direkt bordet torkade så var det aldeles gråvitt. Det såg inte klokt ut! Då kom älsklingen in som en räddande ängel och hällde på matfett och puttsade lite så försvann fläckarna. Det visade sej att medlet jag använt var så starkt att lacken på bordet blev förstört.
Nu ser bordet bra ut igen och man måste veta om det om man ska lägga märke till fläckarna, hade inte Lars fått bort dom vet jag inte vad jag hade gjort.
Snipp snapp snut, det blev ett vackert slut ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Alltid lika underhållande att om läsa dina äventyr som du skriver om med sån inlevelse så de känns nästan som man va på plats :D

2008-08-06 @ 23:16:28
URL: http://luella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0