1:a Augusti, Fredag. Per

Igår så var jag och hälsade på Becky, hon har ju varit i tunisien i en vecka så hon hade mkt mysigt att berätta. Det var lite tråkigt bara för på vägen hem så var det en mc som frontalkrockade med en bil, kvinnan som körde mc:n flög 30 meter och landade bredvid Becky och David´s bil så hon fick larma sos och ta hand om kvinnan vars ben hade slitits av och lindats runt motorcykelns styre :S Becky var skärrad över vad som hänt och det förstår jag, som skräckfilm i verkligheten!
Förutom den fruktansvärda berättelsen så var vi hemma hos Becky hela tjejligan igår och hade jätteroligt tillsammans. Vi berättade historier och ölade lite, Linda var nykter och rattade bilen som senare styrde upp på boggberget. Jag gick inte in där igår heller utan jag minglade runt ett varv och sen for jag hem. Lars jobbar ju idag så jag måste ju vara i ordning när Linus vaknar. Annars så saknar jag dansbanan i boggberget, jag har inte varit in där på 2 år nu så nästa år då ska jag nog planera in det i kalendern. Har man inte varit på boggberget nån gång så måste man åka dit för det är nog den vackraste dansbanan i sverige, ja den är till och med vackrare än den vi har i Särna ;)
Gillar man att dansa då ska man åka till storsätern ikväll, där spelar nämligen STREAPLERS! Det hade nog varit en upplevelse att åka dit och se men jag har ju uppskjutning imorn så det blir inget ölande ikväll och jag tror inte att Lars vill följa med mej nykter heller för han delar ju inte mitt dansintresse tyvär.
Imorn däremot då är det dans i Sörsjön till Billy Opel och det ska jag försöka komma iväg på hade jag tänkt :) För er som inte gillar att dansa så är det Morafestivalen i helgen. Där har jag inte varit sedan jag var 19 år som chaffis och inte ska jag heller. Jag vet inte varför men Morafestivalen har aldrig tilltalat mej fastän jag var där många gånger som tonåring, jag drar häldre ut i skogarna på dans ;)
Just nu så har jag badat mina fötter, filat dom och tagit bort gammalt nagellack. Det var mkt välbehövligt och en ganska vidrig upplevelse då jag varit ute i blommland och buskar och gått i foppatofflor i 2 dagar. Fötterna var så svarta så det var svårt att urskilja vart lederna till tårna gick. Men nu är dom vita igen fast jag hade önskat att dom skulle varit ett mellanting som bruna, men det lär dom aldrig bli. Jag är avundsjuk på Becky, hon ser ut som en pepparkaka.
Nu ska jag snart måla på nytt lack på tånaglarna, det förra var mörklila men idag blir det nog mörk neonrosa.
Jag sitter och väntar på att Linus ska somna så jag kan hoppa in i duschen och göra en helrenovering men han ligger bara och leker och flinar när jag går in och stoppar om han.
Sen när jag renoverat färdigt min kropp så ska jag packa, vi ska ju åka till Särna ikväll och imorn blir det heldag med jaktlaget, det ska bli så kul att träffa alla igen!
Nehe nu lär jag sätta lite fart om det ska hända nått, jag tänkte att jag skulle hinna träffa brudarna idag med innan vi ska åka :)
Här är brudisarna innan vi åkte ut igår!

Kommentarer
Postat av: wooltiti

nä, mora festivalen har jag heller aldrig gillat. bodde ju där i 6 år och var enbart ner på det 2 ggr...nykter..

2008-08-01 @ 12:03:58
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: cilla

snodde bilden av dig hoppas du int blir arg;) den var så fin!!!

2008-08-02 @ 01:47:54
URL: http://cilla8406.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0