14:e April, Måndag. Tiburtius

Jaha då var det måndag igen och det innebär att Viktoria ska på dagis. Linus vaknade 6 i morse och var på strålande humör så det var bara att kliva upp till slut och göra välling. Detta tidiga uppvak gjorde att jag har faktiskt sminkat mej idag :) på en måndag! Det har nog inte hänt sedan gymnasietiden.
Dagarna tickar iväg fort men det gör inget just nu för då kommer sommaren fortare och så vill jag ha lön igen för nu börjar det kännas tomt i pengapungen.
Det är mulet ute idag men det ser ut att kunna bli fint väder senare på dagen *hoppas*  Det är 1,7+ grader ute så jag slipper då skrapa bilrutorna och det är skönt att slippa!
När jag lämnat Viktoria på dagis idag så måste jag handla lite mat och när jag kommit hem igen så lär jag dammsuga. Jag hatar verkligen att dammsuga och framförallt här där det är så trångt att det är jobbigt att bara ta fram dammsugaren. Men det är ett måste nu när leran jäser fin ute på gården och gärna vill in på mitt golv och jäsa för att senare ätas upp av Linus, så den måste elimineras!
Idag när jag är på affären så ska jag nog köpa mej en bukett blommor, jag känner att jag måste ha en sån att titta på här hemma. Det lättar upp i den tråkiga vardagen och får rutiner att kännas lite roligare när den lyser upp både i köket och i själen.
Till lunch idag så ska jag nog göra stekpotatis och skinka, det är inte så dumt. Fast jag vet inte riktigt vad jag ska ha för klet till för det är ingen av oss som äter mimosasallad så jag måste hitta på något annat. Åh nu kom jag på att det är ett recept i en tidning som jag köpte i fredags som jag skulle spara och nu har jag kastat den, det måste jag leta reda på! Det var någon röra som innehöll kräftstjärtar som skulle serveras till pasta *mmm*
Det var värst vad barnen var på toppenhumör idag eftersom jag kunnat sitta här och skriva så länge helt ostört, det är visserligen skönt att få vara ifred och vakna ordentligt på morgonen innan man orkar med Viktoria´s alla frågor och Linus krävande skrik men när man inte har det surret runt benen så blir man orolig istället vad dom gör. Ja det är väll livet på en pinne det som småbarnsförälder. Det är tydligen spännande barnprogramm på TV:n den här morgonen.
Men då ska jag ta och gå igenom lite foton som jag ska skicka in på framkallning innan jag måste göra frukost.
Ni får ha en strålande dag mina vänner!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0