Fredag 29:e Juli. Olof

Jimmy har Semester och vi har varit nästan helt barnlediga några dagar så all överflödig tid har spenderats vid TV-spelet. Majoras mask till 64:an har vi fördrivit tiden med och så en massa skräpmat och godis, det kallar jag semester! Men nu har Linus kommit hem igen så nu måste man återgå till det normala med sov och mat-klockan igen ;)
Vi har grejat ute på gården nu i 2 dagar och det börjar sakta ta form där ute. Vi fick då en väldigt välväxt gräsmatta till slut! Igår så planterade jag en häck ut mot vägen på ena sidan om postlådan och det ska väll bli hela vägen mot parkeringen är meningen. Vi har någon form av spirea på framsidan som vi grävde upp, efter jag stått och försökt reda ut alla rötter bra länge så gav jag upp och bad Jimmy ta sågen istället och det gick fint! Nu är det bara att hoppas på att det växer upp nästa år!
Idag ska jag fortsätta att greja lite i trädgården, jag har inte riktigt bestämt vad jag ska ta mej för ännu men det visar sig, sen väntar vi besök i helgen så jag skulle egentligen ha dammsugit och skurat undan allt gräs som vi släpat in i huset :)
Här är Mamma´s duktiga hjälpreda!
Kratta, kratta och kratta.....
Studerar katten som käkar kvällsmat
Här är nu på morgonen, katten har sovit ute och just kommit in för att hälsa på alla och han började med Ralf
Linus tittar på film innan frukost
Till sist så vill jag sända styrkekramar till alla där hemma som går igenom en fruktasvärt tung dag idag. Jag tänker på familjen och barnen och jag finner inte ord för hur orättvist livet är ibland..... Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Elenore

Vilken underbar bild på Fjant och Ralf!! Men vad har hänt "hemma"??

2011-07-29 @ 12:09:20
URL: http://hubbis.blogg.se/
Postat av: Elenore

Ja jag såg det om Jocke på facebook senare. Visste inte att begravningen var idag.

Ang. renoveringen - ja jag vet att det tar alltid längre tid. Därför jag inte ville göra den nu alls. Men vi hyr ju så det är bara att rätta sig efter husägaren (svärmor, som inte har lika bra koll på det här med hantverkare...)

2011-07-29 @ 20:12:02
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0