Tisdag 4:e Januari. Rut

Oj det är ett tag sen man hade tid att skriva! December kom och gick i en rasande fart!!
Det blev då iaf en jul tillslut med alla dess tillbehör, hade en hel del storkok och bak på gång under hela december. Det gjordes jansson, pölsa, köttbullar, räkbiffar, stomp, annat matbröd, knäck och så julpysslade vi med kidsen och det gick åt några dagar till storhandling och paketbestyr.
Jag var på jobbet på julbord och träffade alla arbetskamrater och så har vi varit på julbord med Jimmy´s jobb. Kalas har vi haft 2ggr för Viktoria som blev 8 år och så har det varit en massa julfirande med nära och kära och besök har vi haft av många goa vänner!
När det väl blev dax för dagen D, den 24:e så slog magsjukan ner i familjen och vi låg i en vecka :/
Nyår firade barnen med sina Pappor och jag å Jimmy var bortbjudna på middag tillsammans med trevliga vänner! Så jag avslutade året med en ny smakupplevelse och fick äta baconlindat duvbröst, det var riktigt gott!
Viktoria fick avslag på ansökan om att skolbussen ska åka upp hit, det tog rektorn drygt en månad att svara. Men jag ska nog ta en diskussion till med den mannen innan ärendet är helt avslutat.
Jag tänkte jag skulle visa december med lite bilder.
Här är en kyrka som min Mamma gjort av klädnypor till min Mormor en gång i tiden och nu har jag fått ärva den, är nog en av de vackraste julsakerna jag äger!
Tomten och Bocken på öppna spisen
Katten myser i fönstret på 1:a advent
Bokhyllan blev färdig och hamnade på sin rätta plats till slut! Den blev så fin, eller hur??
Det blev julfint i vardagsrummet till slut!
Här bor vi! Jimmy har pyntat postlådan med en ljusslinga och så har fåglarna belysning både i stugan och på tallen :)
Jag åkte till Mamma en sväng och kokade typ 28L pölsa!
2:a advent firade vi på jamtli julmarknad i Östersund tillsammans med Moster Nilla och Morbror Putte och deras familjer, det var en riktigt mysig helg!! Här åker Viktoria och Linus karusell :)
Anton, Viktoria och Linus fick åka häst och Släde. Jag, Jimmy och Nilla följde oxå med, det var mysigt!
Sen fick barnen skriva önskelista till Tomten och överlämna den, och någon vecka senare så fick vi post tillbaka från tomten!
Viktoria blev 8-år den 8:e dec och då firade vi tillsammans med familjen, även Mormor och Morfar kom ner på besök. Sen på lördagen dan före 3:e advent så hade vi barnkalas hemma, så det blev mycket firande!
Jag gjorde en tågtårta till henne med en kolvagn....
och en fruktvagn! Jag var skapligt supernöjd med mitt mästerverk :D
Mamma´s stora tjej var så nöjd!
Jimmy gräddar stomp :)
Viktoria var tärna i luciatåget som skolan hade i Nås kyrka och sen på kvällen så var vi och tittade på Melinda deras skolas luciatåg i Skålbyn.
4:e advent så tog vi in granen och klädde den. Jimmy låg magsjuk den dagen.
Det var så spännande med alla paket!
Men till slut så blev det äntligen jul! Vi firade den 23:e hemma hos oss för det var meningen att vi skulle fira i Särna den 24:e. Men så på natten så blev jag magsjuk så resan blev instllälld, någon dag senare så var det Viktoria´s tur och Linus klarade sig helt ifrån det. Men vi hade ju en himmla tur som hann fira jul tillsammans och till Särna ska vi nu på 13-helgen och fira lite tillsammans med resten ;)
Slutet gott, allting gott! Nu ser vi fram emot ett spännande och äventyrsfullt 2011!

Kommentarer
Postat av: Patrik Blidefalk

Hej,
Jag Googlade på bilder av klädnypskyrkan. En bekant hade en sådan när jag växte upp och nu tänkte jag göra en egen tillsammans med barnen. Din bild var den jag hittade. Men hur ser gavlarna ut? När du julpyntar skulle du vilja ta en bild av dem och skicka?
Mvh Patrik

2014-11-26 @ 17:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0