Tisdag 15:e Feb. Sigrid

Igår så var det alla hjärtans dag. Det är ingenting som vi firar speciellt mkt här hos oss, Viktoria hade gjort några fina teckningar och ett gulligt hjärta som jag och Jimmy fick och jag gjorde en liten pinochio tårta med hallonfyllning som vi kalasade på.
Igår när kl var 9:40 så ringde Viktoria´s busschaufför och berättade att han inte sett henne vid hållplatsen på morgonen så han hade bara åkt förbi utan att stanna, så Viktoria hade börjat gå själv till skolan. Busschauffören ifråga bor här nere i byn (nås) så han hade sett henne gå förbi hans hus så han skjutsade henne sista biten till skolan och ringde till mej för att berätta vad som hänt. Jag skickade iväg henne 7:40 på morgonen så det innebär att hon var ute i nästan 2 timmar och gick 5,2km och det var -18 grader ute då.
Jag höll på att smälla av kan jag säga när jag fick reda på det! Jag har ju bråkat med rektorn tidigare om att jag inte vill att hon ska behöva gå de 800 meter hon har ner till hållplatsen men fått avslag. Fast igår så hade jag en mindre trevlig ton i telefon åt rektorn eftersom jag var en aning upprörd och det verkade som att han själv tyckte att historien lät hemskt så nu har hon fått beviljat att bussen ska hämta henne här på gården på morgonen :) Så det kom ju någonting bra ur den här händelsen då iaf!
Viktoria hon reagerade inte speciellt mkt över de som hade hänt, hon var bara sur över att hon blev sen till skolan och frusit de hade hon då inte gjort! Det är ju tur att vi är födda i ett kallhål ;)
Idag har timmarna bara susat förbi, jag förstår inte hur klockan kan gå så fort! Men det är nog bara för att det har varit en sån där "ska bara" dag idag. Kl 8 imorse så hade jag donat färdigt allt frukostbestyr med kidsen och skickat iväg Viktoria till skolan så jag tänkte att jag skulle kolla datorn och dricka kaffe innan jag började dagen, men så ringde telefonen och så blev diskmaskinen klar så jag plockade ur den. Då upptäckte jag att den inte diskat riktigt rent så jag plockade isär den och gjorde rent den å laddade i en ny omgång med disk, när jag ändå stod vid diskbänken så passade jag på att diska resten av de som låg kvar på diskbänken och då upptäckte jag att jag hade lite konserver och mjölklitrar att ta rätt på. Jag har sparat dem för att anväda dem å plantera frön i för det är ju dax att börja driva upp lite plantor så jag tog min TW-konserv öppnare och klippte till dem så det inte ska finnas några vassa kanter och diskade dem så nu är de så blanka och fina :) Då kom jag på att jag hade ju lovat Jimmy att tvätta några kläder åt han igår och det blev inte gjort för att en propp krånglade åt mej igår så jag lessnade ur, men idag så har jag en 16 ampär i så jag sprang in i sovrummet och började riva i lite saker. Där inne fans det tydligen ganska mkt att pyssla med så jag började plocka och dammtorka lite och sortera nå småprylar jag hade på nattugsbordet osv innan jag tog mej ner i tvättstugan och laddade tvättmaskinen. När jag kom upp igen så var kl redan 11 och det var tid för lunch så jag kasstade ihop en våffelsmet och gräddade några till mej och Linus och så var diskmaskin nr 2 klar att ta ur och så var det lite nya prylar att handdiska.
Men nu har jag iaf fått mej en kaffetår och satt mej här vid datorn för att koppla av lite innan jag ska hänga tvättmaskinen som jag hör centrifugera nu :) Sen kanske man skulle ha tagit sej tid att tvätta sig och klä på sig!
Idag ska jag gå igenom TW-väskan för jag ska ha en demo ikväll och så tänkte jag gå igenom mailen och kolla vilka erbjudanden som gäller nu och skicka ut lite reklam. Till kvällsmat idag så ska jag svänga ihop en bacon å makaronröra innan vi ska dra iväg på äventyr. Viktoria och Linus ska iväg och leka med några andra barn ikväll så nu ligger Linus och vilar på lunchen så han ska orka med kvällen. Han sover inte middag varje dag längre utan det blir lite då och då som han själv tycker och det fungerar bra tycker jag. Mamma´s lillkille är ju så duktig som slutat med napp för ett tag sedan :D
Nehe nu ska jag springa ner i källaren och hänga en tvätt innan jag ska gräva ner mej i mina fina tupperware skålar ;) Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0