Fredag 12:e Aug. Klara

Idag har det varit dimma på morgonen igen och det är så råkallt ute att det är nästan så Jimmy får lov att skrapa rutorna på bilen när han åker till jobbet. Nu har dimman lättat och solen skiner, ser ut att kunna bli en riktigt fin dag! Det är +9,4 grader ute men det är nog dax att starta jordvärmen igen nu för det är bara +17,7 grader inne *brr*
Jag börjar faktist känna mej ganska till freds med tanken på att hösten är på väg med en rasande fart. Först tyckte jag att det var lite jobbigt men nu när alla sommaraktiviteter börjar lugna ner sej och barnen har kommit hem igen så känner jag lugnet och att allt är som det ska. Har börjat känna mej lite huslig igen efter att ha legat som en latsvadd i flera veckor.
Igår så målade jag båten till barnen och så har Jimmy fixat sköldar som barnen ska få måla sen, jag tänkte om jag ska grunda dem med vit färg idag kanske. Sen städade jag Linus rum igår och det var väldigt behövligt kan jag säga! Jag förstår inte vad alla saker kommer ifrån??? Vi var och hämtade Linus igår och han verkade nöjd med rummet.
Idag ska jag fortsätta att städa, jag vet inte riktigt vart jag ska börja om det kanske blir Viktoria´s rum. Jag rensade ur garderoben åt Linus igår och måste göra det åt Viktoria med, de växer ju så de knakar och en ny barnprylsmarknad ligger under planering.
Idag kom Linus på morgonen och pep att han fryser så jag föreslog att han skulle klä på sej, när vi kommer in på hans rum så håller jag upp en ny t-shirt och säger att vi ska byta, då tittar han på mej med skeptisk blick ungefär som att jag inte vore riktig i huvet och sedan säger han med lugn röst: Men jag fryser ju för i helvete!
Det är inte kul att barnen häver ur sej svordomar men jag tycker att han är så fyndig för han är en hejjare på att snappa upp saker och rapp i mun så det kan komma ut de mest oväntade när man minst anar det.
Just nu så tittar Viktoria på sommarlovsmorgon och Linus tycker att det är dötrist, han väntar på att jag ska blogga färdigt så han får titta på youtube istället. Dom ska väll få glo på TV:n och datorn en stund nu innan de ska ut i de fina vädret. Själv ska jag städa idag och jag ser faktiskt fram emot det!
Ha en bra dag alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0