Torsdag 7 april. Irma & Irmelin

Klockan är 07:07, det är strålande solsken och +5,4 grader ute :)
Det börjar på att bli dax för bebisen att möta världen nu "bara" 10 dagar kvar till beräknad nedkomst. Jag har ju haft väldiga bekymmer med foglossningar, speciellt på nätterna. Men nu sover jag i fotöljen som man kan fälla bak, då kan jag ligga på rygg och ha den så pass högt så att jag inte får halsbränna och jag slipper belasta höfterna, sen får jag upp benen högt så vattnet går tillbaka på nätterna, skönt!
Det har hänt en hel del här hemma sedan jag skrev sist, jag har målat en massa fina saker: En pall, en barngrind, golvlister, ett nattugsbord, ett vardagsrumsbord, en spegel och en köpmandisk. Typ allt blev vitt utom vardagsrumsbordet som fick en svart skiva.
Nu är hallen helt färdigbyggd så det som saknas är lite gråfärg på foder och lister vid spikskallar och småskavanker, men det får bli i ett senare kapittel när bebben kommit ut.
Nu är väll i princip allt klart åt bebben, har tvättat och skurat alla babysaker och kläder jag hittat och sorterat i storlekar osv. Det som är kvar är skötväskan som ska tvättas och packas och så ska jag skura ur barnvagnen. Ligginsatsen är tvättad och klar men inte själva vagnen.
Linus fick en ny säng i Tisdags. Det är en IKEA-säng som är mitt emellan, varken hög eller låg. Den har stege och rutschkana så Linus blir nog glad när han kommer imorn! Han pratar ju så mkt om att han vill ha en lika säng som Syrran men hennes når ju ända upp i taket och då blir det nog jobbigt åt lilleman om han måste upp och kissa på natten tror jag ;) Så den här blev nog aldeles lagom! Önskar att jag hade haft en symaskin så jag hade kunnat sy drapperier åt han så han kan ha koja under sängen, ska nog be Mamma att hon tar med sej sin när hon kommer ner och ska nussa bebis sen.
Nehej nu ska jag skicka iväg Viktoria med skolbussen sen är det väll dax att börja dagen. Blir nog till att plocka, städa, diska och laga mat.
Jag är så nöjd med våran nya fina hall!
Jag och Älsklingen roade oss lite. Det står Inspiration, love och gemenskap och så är det en glödlampa, ett hjärta en kedjelänk och en sol. Det var den 17/3-11 så det har gått precis 8 fulla månader ;)
Hallen in mot sovrumsdörrarna. Vi har fått upp några ljuslyktor och det ska bli fler på andra ställen är det tänkt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Fint! :)

2011-04-07 @ 08:13:50
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Elenore

Jättefint!

2011-04-07 @ 14:46:25
URL: http://hubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0