Torsdag 21:a okt. Ursula & Yrsa

Viktoria har prcis knallat iväg till skolbussen och Linus äter frukost. Idag är det 7,6- ute, jag läste på FB att det varit upp emot 15- på endel ställen i Särna.
Undrar vad jag ska hitta på med idag då?? Förutom att vika tvätt, diska och laga mat. Hjärtat fick på mina vinterdäck på bilen igår så kanske man skulle ha vågat sig ut och hälsa på någon i första halkan?? Ikväll ska vi då till Kölaråsen en sväng och kolla läget.
Jag ringde till datasuport igår och klagade för jag tar mej inte in i mitt wordprogram, då visade sig att word ingick inte när jag köpte datorn utan det var bara ett provprogram jag hade i datorn som man kunde öppna ett visst antal ggr och sedan låste det sig. Så för att få fram skiten igen så måste jag betala dyra pengar och få en produktnyckel..... Jag måste erkänna att jag har en väldig hatkärlek till datorer! Nu har jag ju alla program jag behöver i  den stationära datorn som står i arbetsrummet visserligen men det är fint att ha ett skrivprogram på den bärbara med.
Nu börjar det bli ljust ute och fåglarna börjar komma till deras mathus. Kanske man ska klä på sej och köra en diskmaskin till att börja med och så måste jag rädda katten. Jag förklarade nyss för Linus att katten inte vill vara instängd i en tvättkorg, då svarade han -Neeeeheeeej......  sen stängde han in han iaf. Stackars Fjant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0