Onsdag 20:e okt. Sibylla

Idag är det en Svägerska till mej som har namnsdag, grattis till dej!
Nu är det 0,3- ute och när jag klev upp imorse vid 05:45 så var det 0,5+. Det känns ju inte som att det går åt rätt håll fastän det egentligen gör det :/
Igår så fick jag tillbaka min bil och nu fungerar den som den ska igen. Den hade börjat krångla med växlarna och jag var så nervös över att det var växellådan eller nått annat tok men det visade sig att det bara behövdes luftas lite och fyllas på med någon vätska så fungerade det som det skulle igen. Så nu är allt kollat och olja + filter är bytt och kalaset slutade på 1200kr :) Gu va skönt! Jag trodde att det skulle sluta på flera tusen. Sen har jag fått tag på bra och prisvärda vinterdäck så bara jag får dit dem så får vintern komma när den vill.
Jag hoppas att det inte kommer att snöa eller regna idag, jag har endel grejor ute på gården som jag skulle ha tagit in innan de snöar över.
Annars så ska jag bara skrota på lite här hemma idag, jag ska då inte ut i halkan nå.
Nu ska jag väcka Viktoria och ge henne frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0