Måndag 18:e Okt. Lukas

Det är 4,9 plus ute idag, härligt att slippa se minus! Men nu är det riktigt svart ute när man kliver upp och det tycker jag är ganska så mysigt för då brukar jag tända lite ljus under tiden som jag avnjuter morgonkaffen i lugn och ro innan kidsen ska upp.
Jag har varit uppe en stund och tvättat lite sängkläder nu på morgonen. Torkskåpet kom på plats igår, så nu kanske jag äntligen får fason på lorttvätten jag har liggandes i tvättstugan. Det är helt underbart att kunna tvätta sängkläder, täcken och kuddar utan att de ska behöva hänga på tork på varenda dörr i huset i flera dygn!
Igår så möblerade jag om lite i sovrummet och fick in alla rena kläder i skåpen så nu är det riktigt fint och städat och det var så skönt att lägga sig igår! Nu har jag "bara" 2 små kartonger kvar med hudvårdsprodukter, smink, hårklämmor, smycken och en massa annat kraffs som jag inte vet vart jag ska göra av (suck). Att slänga är inget allternativ för jag rensade ur allt jag inte ville ha när jag packade lådorna i juli/aug. Men jag kanske kan omorganisera i några lådor i sovrummet så jag får in sakerna.
Annars så kommer det inte att hända så mycket mer på hemmaplanen idag mer än att jag har några lökar som jag skulle ha fått ner i backen nu när dagen börjat gry. De hade halva priset på vårlökar när jag var på hemköp i förrgår så jag fick med 2 påsar hem och så handlade jag 2 påsar när jag var i Särna sist.
Nu har Viktoria kommit upp och äter frukost, hon var lite trött idag när hon haft lov en vecka.
Nehej nu ska jag kolla Viktoria´s skolväska om den är komplett och när jag skickat iväg henne till skolbussen så ska jag ta mej en dusch innan jag ska göra något vettigt. Vi sitter just och diskuterar vad landskap är förnågot, undrar om hon blev nå klokare efter min förklaring :P
Have a nice day allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0