Onsdag 24:e nov. Gudrun & Rune

Idag är det 1 månad kvar till julafton! Men tanke på hur fort resten av året susat förbi så lär man nog börja axelerera lite om man ska hinna få en lugn och mysig jul :P
Här blåser det idag så fågeltallen står inte i 90 grader i förhållande till backen längre utan snarare i 68. Men det kommer inge snö iaf och det är -5,0 ute.

Igår så började jag och Jimmy att riva i våra julsaker och alla gardiner och dukar, sommar som vinter. Vi kallade det för att vi skulle städa men det såg värre ut på golvet när vi var färdiga för att gå och sova än vad det var när vi började ;) Men nu har vi iaf sorterat ALLA våra tyger, julgardiner och dukar i en egen kartong och övrigt ligger vikt i linneskåpet. Allt vi inte kommer att använda fick bli tygrester som vi oxå fixade en egen kartong till som jag ska ha i vårat framtida hobbyrum.

Idag har jag äntligen skrivit ett brev till rektorn som jag skulle ha gjort för typ 2 veckor sen, det handlar om att vi vill att Viktoria´s skolbuss ska komma upp till huset och hämta henne så hon slipper gå på morgonen. Sen så håller jag på och tvättar julgardinerna som jag och Hjärtat valde ut igår som vi ska ha. Jag har diskat en massa plåtar, kastruller och stekpannor nu på morgonen och nu så håller jag på och kokar vatten till stora grytan så jag får den ren. Jag avskyr verkligen att diska sådana stora och skrymmande saker men nu är det strax klart.
Idag när det blåser som attan så upptäckte jag att det drar kallt i Linus förnster så nu har jag tejpat de och det blev så bra!
Just nu så har jag en liten paus och dricker kaffe å mumsar på pepparkakor, de e fin lunch när man är själv hemma ;)

Nehej nu ska jag ta upp gardinerna och stryka dem och så ska jag gnida ur grytan och torka den. Efter det så ska jag plocka med sakerna i vardagsummet och torka av lite fönster. Förhoppningsvis så ska jag få upp lite pynt idag!

Såhär såg det ut när jag kom upp imorse efter att vi härjat i alla våra julkartonger och sorterat dem :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0