Onsdag 10:e nov. Martin & Martina

Idag är det iaf den 10:e så nu har jag nog koll på dagarna tror jag :)
Igår så började det snöa på kvällen och nu är det alldeles vitt ute och det snöar fortfarande. Det är -3,1 och det blåser lite så pudersnön driver omkring. Viktoria var så lycklig när hon drog på sig overallen imorse och gick till bussen med ett stort tandlöst leende :D Va söt hon är Mamma´s lilla prinsessa!

Igår så la jag på sista lagret med oljefärg på sektion 2 så när den lila färgen torkat så har jag bara bakstycket kvar på den som ska vara svart. Takfläkten är färdigmålad så bara den är torr så kan den monteras. Jag har grundmålat nedre delen på sektion 3 och målat luckan till barskåpet på övre delen, lådorna till den sektionen är oxå klar och så har jag maskerat och målat glasdörrarna. Påbörjade även grundmålningen till kökslampan som ska bli vit. Sen har jag målat en pedistal som har lila ben och svarta hyllor. Det tog hela dagen men nu är det mesta gjort så nu får penslarna vila tills i helgen då all oljefärg torkat.

Idag ska jag ha Tupperwareparty på kvällen så jag bakade en sockerkaka igår och tänkte eventuellt baka något mera gott idag så man har nå att bjuda på. Annars så har jag inte tänkt göra så mkt mer idag.

Det var ganska så skönt att se snön idag ändå, hur det än är så blir det ljusare ute när backen är vit. Sen blir det mysigare att pynta till advent sen. Det enda som oroade mej lite var om vi verkligen plockat in alla saker ifrån gården, men jag tror då att vi gjort det iaf. Såg till och med ut som att Linus alla leksaker låg i lådan på trappen där de ska vara :)

Nu ska jag nog ta en rejäl datamorgon och spela farmen :) Det är avkopplande att börja dagen med!
Ta det försiktigt ute i snön och halkan idag nu allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Helena Moen

Hej gumman! Var ett tag sen jag var inne på din blogg, men idag kom jag mej hit! Låter som att du har många projekt i huset, det vore roligt att se allt du gjort, men vi får väl se när det blir tid till det..



Du skrev för några dagar sen att du var irriterad på hur det var på jobbet och tänkte om du skulle skriva ett öppet brev. Det tycker jag du ska göra! Skriv det du tycker bör förändras utan personliga påhopp och sånt, och se vad som händer!



Ha en fin dag!

Kram

2010-11-10 @ 08:58:45
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0