Lördag 20:e Nov. Pontus & Marina

Idag är det -3,5 ute och så snöar det lite pudersnö. Vi har även sett årets första skoter här nere som jag tror var en gammal Lynx.
Idag är det hemmapyssel som gäller innan vi ska ut och åka lite ikväll och titta på en tvättmaskin i Malung när vi ska åka och Lämna Linus till hans Pappa.
Familjen vaknade pigga och utvilade vid 7 imorse så då passade vi på att tända eld i öppna spisen och avnjuta morgonkaffen i vardagsrummet.
Det blir ju inte ljust ute förän vid 8 så det var riktigt mysigt!


Sen har vi kollat runt lite på nätet efter priser på gamla taklampor från 40-60-tal. Vi har ju 3 st som vi skulle ha sålt eftersom jag inte tycker att de passar in men de är ju annars helt felfria.





Sen har vi en liten kristallkrona med men den har vi inte fotat ännu. Men det verkade som att lampor i bra skick kunde man få en 2000 för.

Sen har jag äntligen tagit mej i kragen och målat bakstycket som jag gruvat mej för i flera dagar och när jag bloggat färdigt nu så ska jag nog ner i källaren igen och grundmåla den 3:e och sista sektionen till bokhyllan.
Pojkarna är inne i garaget och bygger förvaringshyllor och julmusiken ekar i högtalarna i källaren, en riktigt, riktigt bra lördag!!

Linus tycker att det är spännande att titta på vad Mamma gör!


Ett fruktansvärt pillergöra som tog sin lilla tid.......


Men det blir så vackert så inte ett öga är tort! Jag tror nästan att jag är lite kär i min fina bokhylla ;)


Nehej nu har vi haft lite lunchrast så nu ska vi köra igång och pyssla igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0