Fredag 19:e Nov. Elisabet & Lisbet

Idag är det lite mulet och -5,7 ute.
I onsdags så letade jag överallt på nätet efter en ny sladd till min kamera, jag har varit så deppad över att inte kunnat få ur hela sommarens bilder och nu fyller snart Viktoria år och det blir jul och magen växer, faan jag MÅSTE ha en kamera! Men mitt letande slutade med den stora besvikelsen att det går inte att få tag på....
På kvällen så åkte vi till Åkerströms och de gjorde allt de kunde men det fanns inte en kabel som passade. Då var det en anställd som kom med den ljusa idén att de enda jag behövde var en kortläsare! En annan som är mindre teknisk än en apa hade ju aldrig kunnat räkna ut det :P Så nu kan jag fota hur mkt jag vill igen :D

I sommras så påbörjade jag ju målningen av endel möbler här hemma, sen blev det tyvär ett uppehåll i höst för älgjakten och så blev jag dödssjuk av graviditeten, men nu har jag lite smått påbörjat mitt hemma fix igen så jag tänkte visa er lite!

Jag glömmer ju nästan alltid att ta bilder före jag sätter igång mina projekt, men här är iaf 2 sektioner av bokhyllan innan vi plockade ner den. Stereon ska placeras i bokhyllan sen när den är klar och stereobänken ska Viktoria få och ha sin TV på.


Här är min målarverkstad i källaren när jag målade ett skrivbord till Viktoria som är klart och ett skrivbord till datarummet som är klart och så har jag börjat med bokhyllan.


Här har jag lagt på första lagret med oljefärg på sektion 1 och målat några luckor.


Här är en pedistal som jag fått av mina gulliga norrlandstjejer ;)


Här har vi monterat isär takfläkten och slipat den


Här har det börjat hända grejer.....


Paradhanddukshyllan börjar ta form.....


Skrivbordet till datarummet är klart! Det är så synd att jag inte hade någon före bild, det går inte att förklara hur fult det här bordet var från början!


Takfläkten blev jag klar med härom dagen och jag är supernöjd! Jag kunde inte föreställa mej från början att den skulle bli så fin!!


3 delar utav 6 är klar till bokhyllan och det börjar likna någonting och så står pedistalen färdig till vänster :)


Paradhanddukshyllan blev färdig för några dagar sen. Jag fick låna Svärmors symaskin så då sydde jag paradhandduken utav en liten bit tyg som blev över från köksgardinerna och ett gammalt lakan :)


Här är anslagstavlan med smycken som jag byggde av en flyttkartong och lite tyg som jag hade hemma :)


Det har börjat hända lite grejor här hemma nu och det är kul! Jag hoppas att jag får färdigt bokhyllan och lite annat pyssel till jul ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad pysslig du är :) Fint det blev :)

2010-11-19 @ 10:11:07
URL: http://annakatarina.se
Postat av: Anna

Svar: Men fy vad dåligt att du inte fått någon tid för besök. Du måste ju få komma dit nu när du varit på ultraljud, om inte annat än för att få modeskapsintyget... Sen brukar det väl vara barnmorskan som kallar en dit, inte att man som patient ska behöva tjata och undra.

2010-11-19 @ 10:51:48
URL: http://annakatarina.se
Postat av: Anniqa

Vad duktig du är, jag blir imponerad över hur mycket du verkar få gjort. Vilken smart ide med smyckestavlan förresten =)

2010-11-23 @ 16:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0