Tisdag 20:e Juli. Margareta & Greta

Här sliter vi som djur på dagarna, det var därför jag inte hann uppdatera nå igår. Jimmy kör ved och sågar upp det så sen ska det "bara" klyvas och så har vi tagit ner lite flera träd så vi kan bredda gräsmattan sen när jordvärmen ska in. Det blir så ljust och fint på gården nu när björkarna kommit bort!
Jag målar så det skvätter villt omkring mej nere i källaren, jag har snart grundmålat alla möblerna i huset så nu måste jag iväg och handla mera färg någon dag ;)
Vi var iväg en sväng och pysslade med grisarna igår, vi bytte halm åt dem i stian. Det trodde jag helt seriöst att jag aldrig i hela mitt liv skulle stå och mocka en svinstia men så helt plötsligt så blev man delägare i 3 grisar. Livet äro outgrundligt!
Idag så ska jag bära in det nymålade skrivbordet på kontoret. Det är helt otroligt vad lite färg kan göra! Jimmy hade ett gammalt superduperjättefult skrivbord som han tänkte slänga. Men vi är ju i behov av att ha ett skrivbord där vi kan sitta och skrota på med papper och annat skit så jag tyckte att vi kunde måla det å ha kvar det ett litet tag till. Eftersom jag inte hade så stora förhoppningar på att det gick å rädda det äckliga skrivbordet så tog jag ingen "före" bild, men det har jag lärt mej nu att det ska man göra med allt. Bordet blev jättesnyggt! det är helt fantastiskt vad man kan göra med lite spillfärg som man har hemma :D Jag ska slänga in en bild på hur det blev sen.
Nehej nu ska jag gå och ta på mej målarkläderna och skura av bortet efter barnen, sen är det bara att greppa penseln igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0