Onsdag 14:e Juli. Folke

Äntligen har man Semester! Synd bara att jag glömt kamerasladden i Närsjö, jag hade tänkt att ladda upp lite bilder idag annars. Igår så ansökte jag om en väldigt lång semester och ett spännande äventyr väntar den närmaste tiden, vad härligt det ska bli! Frågan är bara vad jag vill bli när jag blir stor? Det har jag inte riktigt kommit på än men om man ser sig omkring så hittar man säkert svaret på det :)
Det närmaste dagarna så har vi varit hemma hos Mamma och Pappa och hjälpt dem med att lägga in golv på alltanen och sätta in en dörr. Igår så blev golvet klart och jag slipade bort lite fula fläckar och Mamma spacklade där det var sprickor, så idag ska jag dit och slipa där hon spacklat och sen är det färdigt att lackas.
Tanken är att vi ska kunna ha loppis där sen bara lacken torkat.
Viktoria håller på och badar sina fötter nu, hon ville så gärna gå på det nya golvet igår som vi andra gjorde men hon fick inte det för hon var svart om fötterna. Så imorse bestämde hon sig för att bada fötterna så att hon med fick gå där innan det ska målas :) Det gör mej riktigt glad att hon far fram lika fastän hon har gips, hon använder även vänsterarmen när hon leker osv. Hon nämner ingenting om att hon har gips och äter inget smärtstillande, helt otroligt! Hade det varit jag så hade det väll aldrig varit så synd om mej som om jag hade brutit armen *hehe*
Idag är det bakluckeloppis på byn igen, jag hade ju tänkt gå på den förra veckan men då sov jag ju så länge och loppisen slutade 15 tror jag så jag ska väll ta ett span idag då istället.
Det som är lite tråkigt är att det regnar idag men jag tänkte att vi kan börja med loppisen och sen gör vi klart golvet och efter det så funderade jag på om jag ska ta med familjen till Öjvassla och Nysätern om det inte blir för sent.
Nej nu ska jag ha mej en kaffe kopp till och så ska jag kolla FB innan vi åker iväg, ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0