Lördag 17:e Juli. Bruno

Nu är vi i Närsjö och jag vet inte vad som hänt med Internet idag för det var nästan omöjligt att ta sej in på bloggen. Men nu hoppas jag att det fungerar!
Igår så packade vi en massa saker med oss så bilen var helt full. Jag hann aldrig fixa med någon loppis hemma hos Mamma och Pappa utan det får bli nästa vecka. På vägen ner så skulle vi hämta upp Linus oxå å då skulle jag passa på och kolla om jag hade nå grejor kvar i Älvdalen som är mina sedan jag bodde där. Jag hade nämligen lånat några saker med min äldsta syster som jag inte kunde hitta någonstans och kom på att sist jag såg de grejorna var nog i förådet i Älvdalen. När jag öppnade dörren till förådet så fick jag en chock! Det var ju massor med saker kvar där! Alla mina finskor, massor med barnkläder och en hel säck med mina egna kläder, alla mina Kalle anka pocket´s och en massa andra prylar. Nu har jag då fått svar på var endel av mina saker tagit vägen, jag fick nästan för mej att jag gett bort endel. Så på vägen tillbaka sen så ska vi plocka upp det där hade jag tänkt.
Igår när vi kom hem så började jag packa upp några flyttlådor, många av dem har stått i över ett år sedan jag flyttade sist och endel har stått i 2 år och längre sedan jag flyttade från Älvdalen så det är spännande. Det som är mindre spännande är att sist jag flyttade så var det lite krångel med min dåvarande sambo och det resulterade i att jag hann inte ställa iordning allt till den aktuella flyttdagen, då gjorde jag så att jag skrev på alla lådor om de skulle förvaras inne eller ute i fårådet. En låda med mina finsaker bl.a mina ljuslyktor från party light, hamnade naturligtvis fel och har stått ute i förådet i över ett år och då rostade mina finsaker och en gipsplatta med Viktoria´s hand från när hon var liten vittrade sönder.... Tur för min före detta att han inte var här igår kan jag säga....
Lite roligare lådor var min Disney servis som jag packade upp igår, det är 5-6 år sedan jag köpte den men har aldrig haft platts för den så jag har inte ens sett själv hur den ser ut. Nu står den i bokhyllan och glänser och den är ljuvlig vill jag lova er!! Till jul så har jag lovat Linda att jag ska bjuda henne och Peter på en riktig Disney julmiddag och det ska jag göra med ;)
Idag så ska jag fortsätta att plocka här inne och få alla saker på rätt platts, sen så ska vi åka upp till Kölaråsen och hämta lite saker där.
Jag har varit runt huset och tittat lite och konstaterat att det växer jättefina blommor lite här och var som jag skulle ha tagit rätt på och gjort ett fint blommland av men det får jag nog lugna mej med till nästa år :)
Nej nu måste jag göra ett ryck om det ska bli något vettigt gjort idag. Föresten så tror jag att det blir blåbärspaj till efterrätt idag för barnen har snart plockat en hel skål med blåbär här ute ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0