Måndag 10:e nov. Vendela

Idag visar termometern -10,8 *brr*
Inatt så har jag legat och funderat på jobbet. Det är så mkt som jag tycker är fel både med budget och styre så egentligen så skulle man ha skrivit ett öppet brev till socialchefen i Moratidningen så kanske andra som läser det vaknar till liv med. Men tyvär så besitter man ju inte den skrivförmågan så man får väl göra som alla andra, bita ihop och gå runt och gnissla tänder under tiden som skeppet sjunker. Nog om det nu.

Jaha idag var det måndag igen och vecka 45, detta innebär att jag lovat min Mor att jag ska ha Tupperwareparty den här veckan. Jag har väll lite blandade kännslor inför det men om någon som läser min blogg hade velat haft nå julklappar eller annat därifrån så är det bara att höra av sej till mej. Beställningen skickas på söndag och man får varorna i slutet på vecka 47 efter löning.

Helgen har varit riktigt mysig med familjen här hemma. På fredagen så fick vi besök av Svärfar och den yngre Svägerskan, då mumsade vi på köttfärspaj och till efterrätt så blev det hallonglass.
På lördagen så åt vi fläskkotletter med en sås gjord på dragon och grädde och ugnsbakade rotfrukter till, de va kalasgott kan jag säga! Senare på kvällen så fick vi besök av 2 trevliga vänner och då bjöd jag på lite chokladglass som jag visserligen lyckades tina förlänge men den smakade bra ändå!

Igår så åkte Linus hem till sin Pappa och då passade vi på att handla i Vansbro och hälsa på Svärmor och hennes Sambo en sväng. Då passade Viktoria på att köpa filmen Draktränaren, så när vi kom hem så gjorde jag en pizza och så hade vi filmkväll tillsammans. Det var en bra film tycker jag! Den får 4 kaffekoppar av 5 möjliga.

Idag så blir jag alldeles själv hemma när Viktoria har åkt till skolan. Jag har inte planerat någonting idag förutom att jag ska svänga ihop lite korv och stroganof tills hon och Jimmy kommer hem igen. Va skönt det är att inte ha något "måste" att göra. Kanske jag skulle ha tagit på mej målarkläderna och grundmålat de sista 2 delarna på bokhyllan så den blir klar, men de får vi nog allt se om jag orkar. Det är så mkt skrot nere i källaren nu när vi inte har tillgång till vårat förråd så det är så mkt som måste omorganiseras om jag ska få platts att måla och det kommer väl ta en halv dag ungefär.
Ja, nej.... vi får nog allt se om det kommer att hända något viktigt idag ;)
Skål på er alla kaffefantaster och icke koffeinister!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0