Torsdag 14:e Juli. Folke

Idag är man segare än vanligt. Bara för att jag skröt igår om hur bra Ralf sover om nätterna så har han varit vaken inatt mellan 3-4:30. Men det är inte så underligt för han har ju med blivit snuvig och det bara gurglade ur han inatt när han skulle äta. Jag har ju lyckats tappa bort Näs-Fridan som är en av de bästa uppfinningar som finns så jag skickade iväg Jimmy på apoteket igår för att se om de hade någon näs-sug. De hade dom som tur var, den heter Otri-Baby och kostar 99:- för sugen och 55:- för 8st engångsfilter. Fy vilka skurkar! Näs-Fridan är mkt billigare i inköp, billigare filter OCH är mkt lättare att använda! Men jag lär ju ta mej till Borlänge eller Mora om jag ska få tag på en sån, nu var de ju visserligen tur att apoteket hade någonting iaf så Ralf slipper vara så täppt! Man är ju beredd att betala vad som helst för de små liven och det vet ju alla barnprylstillverkare med.
Idag är det solsken igen som jag hoppas att håller i sej, det visar +11,3 grader på termometern som stiger stadigt, det är vi glada för!
Så vad ska hända nu då? Jag ska blogga en stund till men när det är klart så är det dax för frukost, sedan ska diskmaskinen laddas om och så ska det vikas tvätt. Det är de första momenten jag ska ta tag i idag och så måste jag komma på en lunch, jag funderar på om jag ska sticka ner på byn och få tag på korvbröd då jag har ett paket grillkorv i kylen.
Åh jag är så lycklig att vi skaffat en fullstor diskmaskin! Det är en av de bästa maskiner man kan ha i ett hushåll :) Det blev som en födelsedagspresent till oss båda när den lilla gick sönder.
Nehe om man ska ta och sätta fart då kanske ;) Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0