Påskdagen 24:e april. Vega

Kl är 07:39 och det är strålande solsken och +5,2 grader ute.
Idag har jag gått 41 fulla graviditetsveckor och det trodde jag verkligen inte att jag skulle få uppleva eftersom det är nr 3 och de andra 2 har jag inte gått över med. Men ingenting på hela den här graviditeten har ju varit de minsta lik de andra 2 över huvudtaget så mardrömmen lär väll fortsätta tills bebben är förlöst tänker jag.
2 nätter har jag varit uppe i 3 timmar och haft ordentliga värkar men de har varit oregelbundna, sen har de bara avtagit och försvunnit så nu har jag gett upp hoppet på att den här bebisen kommer ut snart. Vägde mej igår kväll och vågen visade 80,4kg. När jag träffade Jimmy för ganska precis ett år sedan så vägde jag 48kg så jag har gått upp ca 32kg på ett år, de e rätt skapligt :D
Eftersom att nätterna varit långa några ggr i veckan nu så har det inte hänt speciellt mkt här hemma utan all vaken tid så har vi flytt fältet och varit ute och ränt istället i hopp om att det ska hända något om jag rör på mej. I torsdags så var vi med Viktoria på hennes handbollsträning och på fredagen så hade de vårmarknad i Lindesnäs, det har varit helt fantastiskt väder de här dagarna så det har varit riktigt skönt att vara ute!
Viktoria fick en ny cykel i fredags så hon cyklade som påskkärring till våra grannar och sen skjutsade vi in henne till Nås så hon kunde gå där med sen åkte hon till sin Pappa på kvällen.
Igår, lördag så var vi upp till kölaråsen och hjälpte svärfar ut med kossorna. Det var roligt att se när de skuttade omkring helt galna och lyckliga :) Fast jag stod mest och försvarade mej med kryckorna och har en form av skräckblandad förtjusning till de stora djuren. På vägen hem så åkte vi till vindkraftverken på rödbergsfjället och kollade på utsikten, det var riktigt vackert!
Idag så vaknade jag redan vid 5 så jag har diskat och tvättat lite på morgonen. Det är så skönt att sitta ute på verandan när solen börjar stiga och det är + grader på nätterna. Varje morgon så är det orrspel på andra sidan sjön som hörs bra långt. Känns lite lyxigt att kunna sitta hemma och lyssna på det!
Idag har vi tagit upp kycklingfilé som vi tänkte grilla till kvällen så Älsklingen står och fixar hemgjord marinad nu *gôtt* så nu på morgonen så ska vi röja ihop lite här hemma så man törs öppna dörren om det skulle komma någon och senare idag så ska vi nog ta oss en tur och hälsa på någon.
Åh va jag hade önskat att bebben ska komma nu när de stora syskonen är hos sina pappor, de hade ju liksom passat bra. Sen är det så länge sen jag träffade Linus så jag vill att han ska komma nu, men jag hade tänkt att han skulle bli storebror först innan jag hämtar han.
Nehej nu blir det en kaffekopp till sen ska jag springa (läs vagga) ner i källaren och hänga en tvätt och sen blir det plock och dammsugning innan man får komma ut i solen :)
Ha en toppen dag allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0