Tisdag 9 mars, Torbjörn och Torleif

Jag orkade upp idag fastän det blev sent igår, helt otroligt. Det är livsfarligt att sätta sig i datorn på kvällen för då kommer man aldrig i säng.
Igår när Viktoria varit på kören så tog vi en shoppingtur på sko och klädeshandeln och hittade lite söta bebiskläder till 2 nya killar som kommit till världen. Det är svårt att förså att ens egna sötstrutar varit så små när man håller i kläderna som ser ut som dockläder!
Senare så var vi hemma hos syrran och tjejerna lekte medan vi vuxna planerade vårens barnprylsmarknad. Den kommer att vara den 17:e april och anledningen till att den inte ligger på löningshelgen är för att då kommer troligen orsa och älvdalen att ha sin marknad och dom vill jag kunna åka på själv och handla.
Förra gången så var vi lite oroliga att vi inte skulle få in nå grejor men det blev ju massor! Hela borden var proppfulla med kläder, filmer, leksaker och allt tänkbart så jag råder er att komma och fynda!
Idag nu så ska jag först jobba till 15:30 sen har jag lovat Viktoria att hon ska få leka med en kompis så jag ska se över dom möjligheterna och ikväll så är det föräldrarådsmöte och då kommer det 2 kvinnor som ska berätta om vad de har för resurser att erbjuda om det är barn som har det svårt i skolan med t.ex läs och skrivsvårigheter. Ska bli mkt intressant att höra hur verksamheten utvecklats sedan en annan pluggade där och jag hade då ingen speciell hjälp med mina skrivsvårigheter men det löste sej till slut ändå. Jag är då utbildad och har arbete iaf.
Jag tycker att den där skolan ska ta och lära sig lite om etik, bemötande, gott uppförande och vanligt folkvett innan vissa av dom utger sej till att vara lärare och ska lära ut sina egna bristande kunskaper och ovett till barnen. Och vad det gäller deras grupperingar på barnen i skolan så tycker jag att de ska läsa på FIRO-teorin innan de börjar möblera om i grupperna. Men det är ju bara en lågavlönad pottkusks tycke och sådant verkar inte de fisförnäma folket lägga någon vikt vid för det skulle ju vara alldeles för genant när de upptäcker att de burit sej illa åt och gjort FEL! Jag säger som Viktoria sa en gång: Mamma, om man blir osams och det blir fel nån gång, då pratar man om det först och säger förlåt och sen blir man sams igen! Mycket klokt barn de där, undrar vad hon fått de kunskaperna ifrån?

Nej nu ska jag sluta sitta här och gnissla tänder och åka till jobbet istället. Och så måste jag tjata på alla er föräldrar oavsett om ni har barnen på dagis eller i skolan så kom på föräldrarådet ikväll kl 18:30 det är ett jättebra forum där vi kan prata om våra barn om både roliga och tråkiga saker, både i och utanför skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0