Onsdag 17:e Mars. Förkyld igen

Jodå mycket riktigt så blev jag sjuk och missade kursen i arbetsmiljö, men jag har ju dragit ut endel kursmaterial själv så jag har pluggat lite på egen hand och blev väll kanske lite klokare på vad ett skyddsombud har för uppgift, lagar och föreskrifter, försäkringar, miljöfrågor och vad arbetsmiljöverket är för något osv. Det gjorde att jag tog mej en funderare på vad vi har för arbetsmiljö på jobbet och jag tror faktiskt att den största bristvaran vi har hos oss är den fysiska hälsan. Jag tror att om man hittar på något bra system för att förbättra den så blir även den psykiska hälsan bättre. Jag tror helt enkelt att många av oss som arbetar är för dåligt tränade för att orka med sitt egna arbete fullt ut. Så det ska jag sysselsätta mej med någon dag att ta en riktig funderare och se om det går att utforma ett förslag på vad det finns för möjligheter till bättre välbefinnande.
Idag så ska jag kurera mej allt vad jag kan. Egentligen så skulle jag ha varit på jobbet idag och redovisat en film i jobbpusslet och jag är en smula besviken på mej själv att jag är sjuk idag men det är som det är, jag tror nog att dom klarar av att se filmen utan mej och jag kan se den en annan dag när jag är piggare.
Ikväll däremot så är det föräldrarådsmöte och det vill jag verkligen inte missa så det får bli lite alvedon, nässpray, grönt te, honungsvatten och viks idag så orkar jag nog gå på mötet.
Imorn är det personalmöte och så ska jag jobba på kvällen och det hade jag oxå tänkt att jag ska orka med.
Men som sagt idag är det slöar dag som gäller, jag håller på och badar fötterna nu och så ska jag duscha sen. Pappa skjutsar Viktoria som åker skolklassikern i längd idag så jag behöver inte utanför dörren *skönt*
De ända jag ska göra är att diska och tvätta lite och så ska jag skicka lite post och så ska jag kanske infinna mej på mötet ikväll.
Nehe nu ska jag skrubba mina fötter och smörja dom så dom blir aldeles bommullsmjuka =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0