Torsdag 21:a Jan. Agnes & Agneta

I morse var jag så trött så jag såg i kors men barnen var piggare om man säger så. Linus åt gröt själv så det var mjölk i hela huset och sen kom han på att han skulle tvätta sig själv så det blev vatten i hela badrummet =) Men så är det när man har stora och duktiga barn *he he* När vi väl kommit ut i bilen och skulle skjutsa Viktoria till skolan så talade jag om för henne att hon fick lov att skynda sig in i skolan för att hon var sen, då svarade hon "Äntligen får jag oxå komma sent och säga ursäkta att jag är sen" jag blev en smula förvånad och undrade om hon tyckte att det var roligt att komma sent och då berättade hon att alla i klassen hade fått lov att säga så någon gång och hon var glad över att hon äntligen fick det. Vilken härlig inställning på något vis, tänk om en annan tänker så när man är sen till jobbet någon dag "äntligen så är det min tur att vara sen!" Kanske man ska springa in med ett stort leende i personalrummet 5 min över 7 istället för att dundra in med en mindre hjärtinfarkt och andan i halsen. Bra tankeställare!
Idag när jag skulle iväg så skulle jag ha med mej en räkning om bilbesiktning som ska vara inne före 24:e, men det glömde jag ju naturligtvis så jag får väll sticka iväg efter den lite senare. Sånt är jobbigt när man inte har egen dator! Men igår så gjorde jag mkt pappersarbeten om jobbet och det är så skönt att jag äntligen har gjort klart det. Kommunal ringde imorse och berättade om en ny kurs som jag ska iväg på den 5:e feb så då blir det nya papper att hålla reda på. Senare så ska jag på personalmöte och det är nog en hel del nya saker vi ska få reda på så det blir nog spännande.
Sen så ska jag skjutsa Linus till hans Pappa och efter det så ska jag träffa en arbetskamrat och diskutera lite saker om jobbet, däremellan så har jag ett kommunalt uppdrag som jag måste ta tag i, det ska jag nog förresten göra direkt när jag skrivit färdigt det här så är det klart.
Ja då vet jag vad jag har att göra idag, jag tror inte att Viktoria har någon aktivitet ikväll som jag glömt av så hon ska få följa med till en av hennes kompisar och leka en stund ikväll.
Nu ska jag ta en kaffekopp och en rök med syrran innan jag och Linus ska ut och åka lite ärenden innan han måste sov och Viktoria ska hem från skolan =)
Nu kom jag på att jag måste berätta att Linus har varit utan blöja nu i 3 dagar och det har inte blivit någon "olycka" det är verkligen bra när han är bara 2½ år tycker jag! Nu nyss så hade han blöja på sej uti fall att när vi är ute och åker men han kom ihåg att han skulle gå på pottan även hemma hos moster och lika när vi var på badhuset för några dagar sedan då gick han på toaletten 2 ggr! Tänk vad några toabesök kan göra en mamma så glad :D
Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0